Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa jakość koreańskiej marki: przede wszystkim bezpieczeństwo

Janusz Michalczak
Wyróżnikiem auta jest charakterystyczny grill w kształcie rombu
Wyróżnikiem auta jest charakterystyczny grill w kształcie rombu Fot. Janusz Michalczak
Hyundai Tucson. Znaczący konkurent w klasie crossoverów. Elegencki i ekonomiczny.

Hyundai w swoim czasie należał do najbardziej popularnych marek w Polsce. Modele Accent, Lantra i Sonata cieszyły się wśród nabywców sporym wzięciem z racji niskiej awaryjności i atrakcyjnej ceny. W Polsce - w roku 1998 - modele Atos oraz Galloper znalazły się wśród najczęściej kupowanych nowości! Hyundai znalazł się na trzecim miejscu pod względem najmniejszej awaryjności. Z jakichś powodów polski rynek został przez Koreańczyków w pewnym sensie odpuszczony, choć wielu miało nadzieję, że to właśnie ten inwestor zagości na Żeraniu.

Produkowany u sąsiadów

Wszystko to już historia. Dzisiaj Hyundai wyraźnie chce powrócić na polski rynek z podobnym rozmachem. Koreańskiemu producentowi sprzyja szeroka gama nowych, bardzo udanych pod względem stylistycznym i technicznym aut. Tucson, produkowany w czeskich Nošovicach, jest jedną z najciekawszych nowości. Auto stanowi świadectwo poszukiwania przez Hyundaia nowej, bardziej wyrazistej stylistyki.

Charakter autu nadaje ciekawy, duży grill w kształcie rombu, dynamicznie wykreślone reflektory, a także dolny pas przedniego spoilera ze światłami typu LED. Równie wyraziste są boki i tył auta z głębokimi przetłoczeniami, znanymi z innych modeli, m.in. i40.

Auto jest bardzo starannie wykończone. Już przy wsiadaniu zuważymy m.in. duże, solidne nakładki z tworzywa sztucznego, które chronią progi przed porysowaniem, detal dość rzadki w nowych samochodach. Pojazd ma bardzo dobrą aerodynamikę.

Dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu przedniego zderzaka, tylnym i bocznym spoilerom oraz obniżonej linii słupka uzyskano świetny współczynnik oporu powietrza Cx = 0,33.

- Konstruktorzy położyli duży nacisk na kwestie bezpieczeństwa jazdy - stwierdza Paweł Ciepaj z Korea Motors. - Kabinę pasażerską auta wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS) w procesie tłoczenia na gorąco.

Mocną konstrukcję uzupełniają systemy bezpieczeństwa czynnego: AEB (automatycznego hamowania, wykrywajacy przeszkody), LDWS (ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu), BSD (monito-rowania martwego pola) oraz ATCC. Ten ostatni odpowiedzialny jest za elektroniczną kontrolę trakcji w zakręcie, poprawia prowadzenie auta.

Układ ten kieruje moment obrotowy na te koła, które mają najlepszą przyczepność. Aktywnie wyhamowuje wewnętrzne tylne koło.

4 poduszki i 2 kurtyny

Auto wyposażone jest w system 6 poduszek bezpieczeństwa - dwóch czołowych, dwóch bocznych z przodu oraz dwóch kurtyn zamontowanych wzdłuż obu stron kabiny.

Pojazd ma inteligentną klapę bagażnika, która jest uruchamiana, gdy osoba trzymająca kluczyk znajduje się w pobliżu tyłu pojazdu przez minimum 3 sekundy. Kierowca informowany jest o tym fakcie sygnałem dźwiękowym i migającymi przez krótką chwilę światłami awaryjnymi.

Prezentowany model jest wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności 1.7 litra i mocy 115 KM (w wersji z turbosprężarką - 136 KM).

Napęd cechuje duża oszczędność paliwa. W cyklu mieszanym pali ok. 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Najmniejsza jednostka benzynowa ma pojemność 1.6 l i moc 132 KM, największa - dwulitrowa jednostka ma moc 185 KM. Auto kosztuje ok. 97,4 tys. złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski