Nowa linia autobusowa z Krakowa do Wieliczki

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Zaktualizowano 
Nowe połączenie ma odciążyć linię 304
Nowe połączenie ma odciążyć linię 304 Jolanta Białek
Nowa linia Wieliczka - Kraków zostanie uruchomiona najprawdopodobniej dopiero 4 listopada. Autobus będzie kursował tylko w dni powszednie.

WIDEO: Krótki wywiad

Przedstawiciele Wieliczki oraz krakowskich MPK i Zarządu Transportu Publicznego ustalili w poniedziałek (7 października) miejsce stacjonowania nowego autobusu na parkinu przy ul. Dembowskiego (przy stacji kolejowej Wieliczka Rynek Kopalnia). Przygotowane są także rozkłady jazdy linii, Wieliczka ma je otrzymać do końca tego tygodnia.

Jednak zapowiadany na połowę października termin uruchomienia połączenia, które ma odciążyć zatłoczony pasażerami autobus 304 (Wieliczka - Dworzec Główny Zachód) nie zostanie dotrzymany.

- Autobus rozpocznie kursy prawdopodobnie od 4 listopada. Może uda się to jeszcze przyśpieszyć, ale nie więcej niż o kilka dni, na koniec października - powiedział nam Krzysztof Kałuża, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Wieliczce.

Wielu pasażerów rozczaruje zapewne informacja, że nowa linia będzie jeździć tylko od poniedziałku do piątku.

- Dziennie przewidziano po 32 kursy, autobus pojedzie co 30 minut. Natomiast w weekendy kursy 304 i 301 (linia Niepołomice - Wieliczka - Kraków, od listopada br. liczba jej przejazdów ma wzrosnąć o 100 proc., do 32 kursów - red.), będą tak „ułożone” by z przystanku przy ul. Piłsudskiego autobus do Krakowa odjeżdżał co 15 minut - podaje Krzysztof Kałuża.

Kraków potwierdził już na piśmie trasę nowego MPK. W Wieliczce autobus będzie miał przystanek początkowy i końcowy na miejskim parkingu przy ulicy Dembowskiego, a w Krakowie na pętli autobusowej na osiedlu Podwawelskim.

W solnym mieście autobus pojedzie ulicami: Krakowską, Narutowicza, Piłsudskiego, Asnyka, Słowackiego, Powstania Warszawskiego, Dembowskiego. Po Krakowie będzie kursował: Wielicką (zatrzyma się przy nowej siedzibie Szpitala Uniwersyteckiego), Kamieńskiego, Konopnickiej.

Nowemu połączeniu aglomeracyjnemu nadano roboczo numer 311. Teraz zostanie to zmienione. Autobus ma otrzymać nr 314 lub 284, w zależności od tego czy w Krakowie linia będzie zwykła czy przyśpieszona (ustalenia w tej sprawie jeszcze trwają). Natomiast w Wieliczce autobus zatrzyma się na wszystkich przystankach.

820 tys. zł - tyle dopłaci rocznie Wieliczka ze swego budżetu do kursów nowej linii aglomeracyjnej do Krakowa.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kks

A połączenie Gdów - Kraków, Wieliczka - Nowa Huta Krk?

G
Gość
9 października, 01:46, hutmistrz:

A skomunikowanie WLC z NH poza kilkoma zardzewialymi busikami ---- tragediaaa!

Komunikacja z NH praktycznie nie istnieje, bo jak inaczej nazwać min. 2h dojazdy MPK.

301

301 z Niepołomic do Krakowa to dopiero jest porażka!!!Przez cały dzień jedzie ich zaledwie 16!Jeden autobus na 1,5 godziny a czasem nawet na 2!

h
hutmistrz

A skomunikowanie WLC z NH poza kilkoma zardzewialymi busikami ---- tragediaaa!

G
Gość
8 października, 11:49, Olgierd:

Na miejscu Wieliczki kupiłbym 4 przeguby i jeździłbym sam do Krakowa bez proszenia się betonu czuli ztp i MPK.

W sumie dobry pomysł, jest już WST.

A
Antonio
8 października, 15:41, Bohdan Piotrowicz:

Pana Prezydenta Jacka Majchrowskiego , zapraszam na przejazd autobusem 304 z Krakowa do Wieliczki termin po 14.00 ,zapraszam po przejeździe do miejsca mojego zamieszkania Wieliczka ul Dembowskiego 4A /1 przy przystanku Wieliczka Kopalnia. IOdwagi panie prezydencie , zrozumie pan postulant mieszkańców miasta Wieliczki o otwarcie nowej linii !

Panie Bohdanie, można by wzmocnić linię "304" taborem przegubowym. Przynajmniej w godzinach szczytu.

B
Bohdan Piotrowicz

Pana Prezydenta Jacka Majchrowskiego , zapraszam na przejazd autobusem 304 z Krakowa do Wieliczki termin po 14.00 ,zapraszam po przejeździe do miejsca mojego zamieszkania Wieliczka ul Dembowskiego 4A /1 przy przystanku Wieliczka Kopalnia. IOdwagi panie prezydencie , zrozumie pan postulant mieszkańców miasta Wieliczki o otwarcie nowej linii !

G
Gość
8 października, 6:38, dr:

Napiszcie wprost, że do jednego kursu Wieliczka dopłaci nędzne 82 zł. Czy to wystarczy na paliwo i eksploatację autobusu utrzymywanego w 95% z podatków mieszańców Krakowa?

Biletow ludzie nie kupuja?

O
Olgierd

Na miejscu Wieliczki kupiłbym 4 przeguby i jeździłbym sam do Krakowa bez proszenia się betonu czuli ztp i MPK.

M
Matper

Byle pod Bonarkę na dół nie wyjeżdżał w stronę Konopnickiej już nic stamtąd nie wyjedzie jak się przykorkuje 😅

k
kot prot
8 października, 8:53, we:

jak zwykle odezwały się misiaczki pokazujące swoją wyższość

otoczyć kraków kordonem niech sobie jeżdzą jak chcą i gdzie chcą po swoim smrodliwym mieście gdzie większość to przyjazdowe miśki z okolic siemiatycz

Nie jadą tam dla przyjemności, tylko do pracy, a z pracy podatki idą do Krakowa. Gdyby K-ów zaczął myśleć jak aglomeracja a nie jak zaściankowe miasto z poprzedniej epoki, to koncentrowałby wszystkie swoje wysyłki własnie na tym, żeby ludzie z okolicy szybko dojechali do pracy. wtedy i korków byłoby mniej i stresu dla wszystkich. A tak mamy autobus na os podwawelskie, na którym z pewnością firm i uniwersytetów jest bez liku. I wszyscy i tak wsiądą do aut.

G
Gość

Byłbym za tym, by w Krakowie linia ta była przyśpieszona (mniej więcej co drugi przystanek). Rozwój komunikacji autobusowej w mieście powinien polegać m. in. na zamianie linii zwykłych o długich trasach (139, 152) w przyśpieszone (500-ki). Trudno, by linia o trasie długości 20 km. czy więcej (152 czy 139 mają trasy na pewno ponad 20-kilometrowe) miała przystanki co 200 metrów. Lepiej, by tramwaje miały gęsto rozstawione przystanki (gdyż hamując zwracają prąd do sieci) a autobusy - rzadziej (hamując marnują paliwo).

G
Gość

Aż dziw bierze,ze pismaki z tabloidu nie postulowali o "przegubowca"na tej trasie...jak to już

wielokrotnie domagali się w swoich idiotycznych artykułach na trasie do Wieliczki

w
we

jak zwykle odezwały się misiaczki pokazujące swoją wyższość

otoczyć kraków kordonem niech sobie jeżdzą jak chcą i gdzie chcą po swoim smrodliwym mieście gdzie większość to przyjazdowe miśki z okolic siemiatycz

d
dr

Napiszcie wprost, że do jednego kursu Wieliczka dopłaci nędzne 82 zł. Czy to wystarczy na paliwo i eksploatację autobusu utrzymywanego w 95% z podatków mieszańców Krakowa?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3