Nowa Mazda już na drogach

Tomasz Szmandra
Poza standardowo oferowaną sześciostopniową skrzynią biegów, za dopłatą 5 tysięcy złotych będzie można zamówić skrzynię automatyczną .
Poza standardowo oferowaną sześciostopniową skrzynią biegów, za dopłatą 5 tysięcy złotych będzie można zamówić skrzynię automatyczną . Fot. mazda
Mazda CX-3. Ten niewielki crossover japońskiej firmy rzuca wyzwanie takim modelom jak Nissan Juke, Renault Captur czy Peugeot 2008.

Kategoria miejskich crossoverów, to obok SUV-ów najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku samochodowego, którego sprzedaż w Europie wkrótce ma osiągnąć ponad 800 tys. egzemplarzy. Mazda CX-3 rzuca więc wyzwanie takim modelom jak Nissan Juke, Renault Captur czy Peugeot 2008. I jak się wydaje, nie jest w tej konfrontacji bez szans.

Komfort i bezpieczeństwo
Mazdę CX-3 zbudowano na nieco zmienionej płycie podłogowej Mazdy 2, z której wykorzystano zresztą wiele więcej podzespołów. Oczywiście dynamiczna stylizacja nadwozia zrealizowana została w tzw. duchu KODO, znanym z wszystkich nowych modeli tej marki. Szkielet nadwozia charakteryzuje się bardzo wysoką wytrzymałością, która ma zapewnić skuteczną ochronę, pomimo relatywnie niskiej masy własnej samochodu. Łącznie 63 proc. całkowitej masy własnej nadwozia wykonano z różnych odmian stali o wysokiej wytrzymałości.

W kabinie konstruktorzy starali się zapewnić maksimum komfortu, choć z racji niewielkich rozmiarów auta, miejsca na nogi pasażerów podróżujących na tylnych fotelach nie ma zbyt dużo.

Za to fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji (260 mm w poziomie oraz 40 mm w pionie), podobnie jak kolumna kierownicza (45 mm na wysokość i 50 mm na długość). Kierownica świetnie leży w dłoniach i kierowca nie ma problemów ze znalezieniem optymal- nej pozycji do jazdy.

Z kolei bagażnik w tym aucie jest przeciętny, mimo że wyposażono go w przydatną, podwójną podłogę. Po złożeniu tylnych foteli 350-litrowy kufer Mazdy można powiększyć do 1260 litrów, co nie jest rewelacyjnym wynikiem, warto jednak pamiętać, że prezentowany model ma tylko 427,5 cm długości.

Cena zależy od silnika
Japońskie auto będzie oferowane w wersji z napędem na przednią oś oraz 4x4, z układem napędowym znanym już z modelu CX-5.

Pod maską może pracować wolnossący, benzynowy silnik o pojemności 2,0 litra i mocy 120 lub 150 KM. W ofercie znajdzie się także 1,5-litrowy Diesel o mocy 105 KM, jednak polskie przedstawicielstwo Mazdy nie liczy na zbytnią popularność tej wersji, chociażby ze względu na znacznie wyższą cenę - 99 400 zł. Tymczasem w podstawowej odmianie SkyGo z silnikiem 2.0/120 KM Mazda CX-3 będzie kosztować 66 900 zł.

W standardowym wyposażeniu znajdą się tutaj m.in. przednie i boczne poduszki, kurtyny dla obu rzędów siedzeń, manualna klimatyzacja i system Start&Stop (zwany w Maździe i-stop).

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.green-mania

Prawdziwe emocje i kasę znajdziesz w sieci

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3