Nowa Micra. W segmencie małych aut pojawił się pojazd z ambicjami lidera

Janusz Michalczak
Stylistyka nawiązuje m.in do popularnego wśród młodych Juke’a fot. Nissan
Popularny model Nissana doczekał się piątej już generacji. Samochód ten w swoim nowym wcieleniu wzbudził duże zainteresowanie podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Auto jest niższe, szersze i dłuższe od poprzedniczek, a także przestronniejsze. Micrę zaprojektowano zgodnie z najnowszymi założeniami stylistycznymi Nissana, obejmującymi charakterystyczne detale i przetłoczenia dynamizujące sylwetkę samochodu.

Charakterystycznym elementem nadwozia jest na przykład krata wlotu powietrza z motywem litery V, od której rozpoczynają się ostre linie biegnące aż ku tyłowi, a także klosze świateł w kształcie bumerangu. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem, który poprawia nie tylko estetykę, ale i własności aerodynamiczne samochodu. Stylistyka nadwozia wyraźnie nawiązuje do popularnego modelu Juke.

Kamera, która widzi wokół

Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360 st. oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Ciekawym elementem wyposażenia modelu Micra piątej generacji jest nowy sześciogłośnikowy system Bose® Personal®. Z wbudowanymi w zagłówek fotela kierowcy głośnikami zapewnia niezwykłe wrażenie zanurzenia w dźwięku. Nowa Micra jest wyposażona w 7-calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje i moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.

Aerodynamiczne nadwozie

Micra oferuje podwyższony komfort jazdy dzięki aktywnej kontroli ruchów nadwozia oraz ograniczoną podsterowność i większą precyzję prowadzenia dzięki aktywnej kontroli toru jazdy. Obydwa systemy dostępne były dotychczas tylko w modelach Qashqai i X-Trail. Micrę charakteryzuje najniższy współczynnik oporu w klasie, wynoszący 0,29.

Samochód wchodzi na rynek z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 0,9 l oraz 1,5-litrowym dieslem.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3