Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Micra. W segmencie małych aut pojawił się pojazd z ambicjami lidera

Janusz Michalczak
Stylistyka nawiązuje m.in do popularnego wśród młodych Juke’a
Stylistyka nawiązuje m.in do popularnego wśród młodych Juke’a fot. Nissan
Popularny model Nissana doczekał się piątej już generacji. Samochód ten w swoim nowym wcieleniu wzbudził duże zainteresowanie podczas salonu samochodowego w Paryżu.

Auto jest niższe, szersze i dłuższe od poprzedniczek, a także przestronniejsze. Micrę zaprojektowano zgodnie z najnowszymi założeniami stylistycznymi Nissana, obejmującymi charakterystyczne detale i przetłoczenia dynamizujące sylwetkę samochodu.

Charakterystycznym elementem nadwozia jest na przykład krata wlotu powietrza z motywem litery V, od której rozpoczynają się ostre linie biegnące aż ku tyłowi, a także klosze świateł w kształcie bumerangu. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem, który poprawia nie tylko estetykę, ale i własności aerodynamiczne samochodu. Stylistyka nadwozia wyraźnie nawiązuje do popularnego modelu Juke.

Kamera, która widzi wokół

Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360 st. oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Ciekawym elementem wyposażenia modelu Micra piątej generacji jest nowy sześciogłośnikowy system Bose® Personal®. Z wbudowanymi w zagłówek fotela kierowcy głośnikami zapewnia niezwykłe wrażenie zanurzenia w dźwięku. Nowa Micra jest wyposażona w 7-calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje i moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.

Aerodynamiczne nadwozie

Micra oferuje podwyższony komfort jazdy dzięki aktywnej kontroli ruchów nadwozia oraz ograniczoną podsterowność i większą precyzję prowadzenia dzięki aktywnej kontroli toru jazdy. Obydwa systemy dostępne były dotychczas tylko w modelach Qashqai i X-Trail. Micrę charakteryzuje najniższy współczynnik oporu w klasie, wynoszący 0,29.

Samochód wchodzi na rynek z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 0,9 l oraz 1,5-litrowym dieslem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski