Nowa Syrena: Reaktywacja kultowej marki samochodu to przekręt? Na projekt przyznano dofinansowanie, efektów brak. Sprawę bada CBA

Mariusz MichalakZaktualizowano 
Nowa Syrena to przekręt? Centralne Biuro Antykorupcyjne wszczęło kontrolę dotyczącą projektu reaktywacji kultowego auta. Przyznano dofinansowanie, a efektów brak.

Departament Postępowań Kontrolnych CBA rozpoczął sprawdzanie zgodności z prawem decyzji Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczących wsparcia ze środków unijnych, budżetu państwa i samorządowych - z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-13 - pilotażów badań naukowych i demonstracyjnych prac rozwojowych.

Projekt nowej Syrenki uzyskał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 4,5 mln zł. Ze złożonego wniosku o wsparcie finansowe w 2013 roku wynika, po trzech latach marka Syrena miała być reaktywowana.

Tak wygląda nowa Syrena [ZDJĘCIA + WIDEO] Syrenka trafi do produkcji!

Konsorcjum AMZ-Kutno i Przemysłowego Instytutu Motoryzacji zakładało od podstaw zbudować pojazd i rozpocząć jego produkcję. Rocznie planowano 300 egzemplarzy. Tak się jednak nie stało. Kontrola ma na celu sprawdzenie m.in. czy dofinansowanie tego przedsięwzięcia było prawidłowe.

Od 20 września do 20 grudnia CBA prowadzi także kontrolę dotyczącą przedsięwzięcia pilotażowego "Wsparcie badań naukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej (DEMONSTRATOR +)", w którym jednym z realizowanych projektów był projekt o nazwie "Reaktywacja polskiego przemysłu motoryzacyjnego".

Przypomnijmy, że kultowa Syrena była produkowana w latach 1957 - 1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 roku przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.

Nowa Warszawa. Zdjęcia legendy polskiej motoryzacji w nowym ...

Materiał oryginalny: Nowa Syrena: Reaktywacja kultowej marki samochodu to przekręt? Na projekt przyznano dofinansowanie, efektów brak. Sprawę bada CBA - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

G
Gość

Ta nowa Warszawa mogłaby mieć dwie pary drzwi (dwoje po każdej stronie) oraz być wyższa niż ten prototyp, chociaż nie musi być tak wysoka, jak ta dawna M-20.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3