Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa "tetetka"

J
Wkrótce na rynku zadebiutuje druga generacja audi TT. Nowe coupé pod względem stylistyki, napędu i mechanizmu jezdnego jest dynamiczniejsze niż jego poprzednik.

Zwarta bryła i niska część przeszklona tworzą formę pozbawioną zbędnych ozdóbek. Zespół projektantów Audi udoskonalił cechy charakterystyczne poprzedniego modelu - motyw okręgów i kopuł. W porównaniu ze swoim poprzednikiem nowe audi wydłużyło się o 137 mm - do 4178 milimetrów i poszerzyło o 78 mm do 1842 mm.
Nadwozie z aluminium i stali wykonane zostało w oparciu o audi space-frame (ASF). Po raz pierwszy zastosowano tutaj obok siebie różne materiały. 69 procent karoserii wykonane jest z aluminium; elementy stalowe, stanowiące pozostałe 31 procent, umieszczono z tyłu w celu zbalansowania obciążeń osi. Spojler wysuwający się z pokrywy bagażnika przy prędkości 120 km/h optymalizuje spadek siły nośnej.
Nowe audi TT będzie początkowo oferowane jako coupé "2 + 2"; wersja roadster pojawi się na rynku w późniejszym terminie. Bagażnik mieści 290 litrów bagażu, po złożeniu oparcia tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 700 litów.
Kokpit jest zwrócony ku kierowcy. Wykorzystano w nim klasyczny dla TT motyw okręgów - na przykład w postaci trzech centralnych wylotów powietrza.
Za napęd odpowiedzialne są dwa silniki benzynowe. Czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i z turbodoładowaniem ma moc 147 kW (200 KM), przyspiesza on audi TT z sześciobiegową manualną przekładnią do 100 km/h w 6,4 sekundy i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h.
Silnik 3.2 V6 ma moc 184 kW (250 KM). Jego osiągi to: 5,7 sekundy od zera do 100 km/h i prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Oba silniki wyposażone są w sześciobiegową przekładnię manualną, a na życzenie mogą współpracować z przekładnią dwusprzęgłową S tronic. W wersji czterocylindrowej napęd przenoszony jest na przednie koła, w V6 dzięki napędowi na obie osie - quattro momenty są rozdzielane w sposób stały na przednią i tylną oś, co jest wyjątkowym rozwiązaniem w segmencie samochodów sportowych coupé. (J)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski