Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa "trójka"

JUR

   Na salonie w Genewie BMW zaprezentuje nowe auto serii 3. Samochód ten, który od 30 lat uznawany jest za najlepszy w swojej klasie, może pochwalić się nowymi pomysłami i innowacjami w zakresie konstrukcji silnika, zawieszenia oraz komfortu jazdy. Razem z wejściem na rynek "trójki" zadebiutują również trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny (diesel).
   Topowy model 330i wyposażony będzie w sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym oferowany o mocy 258 KM. Przewyższa on swojego poprzednika o 27 KM. Imponujący moment obrotowy 300 Nm osiągany jest w stałym zakresie obrotów pomiędzy 2500 obr./min a 4000 obr./min. Silnik ten jest najmocniejszym i najlżejszym silnikiem sześciocylindrowym w swoim segmencie.
   W standardzie przewidziano sześciobiegową przekładnię manualną, a jako opcja dostępny jest sześciobiegowy automat.
   Aby zmniejszyć wagę, BMW po raz pierwszy zastosowało w produkcji seryjnej kompozyt magnezowy. W stosunku do poprzednio używanego aluminium materiał ten jest lżejszy o 30 procent.
   Charakterystyczna dla nowej "trójki" jest długa maska silnika. Bmw serii 3 wyraźnie "urosło", wnętrze sprawia wrażenie bardziej jasnego i przestronnego. Długość samochodu wynosi 4520 milimetrów (+49 milimetrów w porównaniu z poprzednikiem), szerokość 1817 milimetrów (+78 mm) oraz wysokość 1421 milimetrów (+6 mm).
   Ponad 50 proc. wszystkich sprzedawanych przez BMW aut to modele serii 3. Licząc od momentu debiutu w 1998 r. do września tego roku, poprzednia wersja znalazła łącznie 2,9 mln nabywców. (JUR)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski