Na salonie w Genewie BMW zaprezentuje nowe auto serii 3. Samochód ten, który od 30 lat uznawany jest za najlepszy w swojej klasie, może pochwalić się nowymi pomysłami i innowacjami w zakresie konstrukcji silnika, zawieszenia oraz komfortu jazdy. Razem z wejściem na rynek "trójki" zadebiutują również trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny (diesel).
Topowy model 330i wyposażony będzie w sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym oferowany o mocy 258 KM. Przewyższa on swojego poprzednika o 27 KM. Imponujący moment obrotowy 300 Nm osiągany jest w stałym zakresie obrotów pomiędzy 2500 obr./min a 4000 obr./min. Silnik ten jest najmocniejszym i najlżejszym silnikiem sześciocylindrowym w swoim segmencie.
W standardzie przewidziano sześciobiegową przekładnię manualną, a jako opcja dostępny jest sześciobiegowy automat.
Aby zmniejszyć wagę, BMW po raz pierwszy zastosowało w produkcji seryjnej kompozyt magnezowy. W stosunku do poprzednio używanego aluminium materiał ten jest lżejszy o 30 procent.
Charakterystyczna dla nowej "trójki" jest długa maska silnika. Bmw serii 3 wyraźnie "urosło", wnętrze sprawia wrażenie bardziej jasnego i przestronnego. Długość samochodu wynosi 4520 milimetrów (+49 milimetrów w porównaniu z poprzednikiem), szerokość 1817 milimetrów (+78 mm) oraz wysokość 1421 milimetrów (+6 mm).
Ponad 50 proc. wszystkich sprzedawanych przez BMW aut to modele serii 3. Licząc od momentu debiutu w 1998 r. do września tego roku, poprzednia wersja znalazła łącznie 2,9 mln nabywców. (JUR)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?