FLESZ - Rewolucja w prawie drogowym
Naprawa wiślanego mostu trwała około dwóch miesięcy. Objęła płytę pomostu, chodniki dla pieszych (częściowo), zabezpieczenie antykorozyjne balustrad oraz naprawę dwóch najbardziej zniszczonych mostowych podpór. - Wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z przyjętymi założeniami. Do jakości ich wykonania nie mamy zastrzeżeń. Myślę, że przedłużą one żywotność mostu o co najmniej kilka lat – mówi kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Jakubowicach Tomasz Dąbrowski.
Po wykonanym remoncie nie uległy zmianie parametry nowobrzeskiego mostu. Nadal jego nośność wynosi 3,5 tony (wyjątek dopuszczono dla ciągników i autobusów), a dopuszczalna prędkość poruszania się po przeprawie to 40 km na godzinę.
Podczas prac na moście w Nowym Brzesku przez kilka tygodni funkcjonowała tymczasowa przeprawa pontonowa w Sierosławicach. W tej chwili, mimo że remontowany most jeszcze nie jest otwarty, została zdemontowana. Powodem jest konieczność wykonania dezynfekcji Szkoły Podstawowej w Sierosławicach przed poniedziałkowym rozpoczęciem nowego roku szkolnego. To właśnie w szkole stacjonowali żołnierze, obsługujący przeprawę. - Uznaliśmy, że na dwa dni nie ma sensu szukać dla nich nowego miejsca zakwaterowania – mówi burmistrz Nowego Brzeska Krzysztof Madejski.
W opinii burmistrza zastępcza przeprawa pontonowa sprawdziła się bardzo dobrze. - Mamy dopiero otrzymać szczegółowe informacje, ale ze wstępnych danych wynika, że przez most pontonowy mogło przejechać około 20 tysięcy pojazdów - mówi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?