Clio kombi i dłuższy modus
Układ jezdny grand modusa i nowego modusa wywodzi się z płyty podłogowej B opracowanej przez Alians Renault-Nissan. W ofercie obu samochodów dostępna jest duża gama jednostek napędowych, jak na przykład silniki TCE 100 KM, 1.5 dCi 85 KM i 105 KM (dostępny z filtrem cząstek stałych).
Od wprowadzenia modusa na rynek we wrześniu 2004 roku, samochód ten znalazł ponad 395 000 nabywców na całym świecie. Opracowanie grand modusa i nowego modusa produkowanych wyłącznie w Valladolid w Hiszpanii wymagało inwestycji sięgających 110 milionów euro.
Nowe modusy trafią do sprzedaży w Polsce w lutym przyszłego roku. Podobnie jak inna nowość Renaulta: clio grandtour. To jeden z najmniejszych samochodów typu kombi dostępnych na rynku. Jego całkowita długość wynosi tylko 420 cm. W tak krótkim nadwoziu zdołano jednak wygospodarować całkiem pokaźny bagażnik. 439 litrów to - według Renaulta - o 50 procent więcej niż w hatchbacku. Pojemność bagażnika można zwiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy.
Samochód będzie dostępny (w zależności od kraju) z trzema silnikami benzynowymi (1.2 16V 75 i 80 KM, TCE 100 KM i 1.6 16V 110 KM) i trzema wysokoprężnymi (1.5 dCi 70 KM, 85 KM i 105 KM).
Clio kombi będzie produkowane w tureckich zakładach Renault w Bursie. To już czwarty francuski model z Turcji po megane II sedan, thalii i clio III w wersji dwubryłowej.
(JUR)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?