Nowe wcielenie mazdy MPV

B
Od lipca także w Polsce…

Nowy model minivana mazda MPV (Multi Purpose Vehicle) został zaprezentowany podczas niedawno zakończonej wystawy motoryzacyjnej w Detroit. Trafi on do sprzedaży latem br. i zastąpi aktualnie oferowany model. Konstruktorzy zapewniają, że będzie to całkowicie nowy pojazd, który z poprzednikiem łączyć będzie wyłącznie nazwa.
Założeniem konstruktorów mazdy MPV było stworzenie samochodu, który zachowałby wszystkie cechy pojazdów określanych mianem "minivanów", m.in. niewielkie rozmiary zewnętrzne i nowoczesne wnętrze z możliwością jego dowolnej konfiguracji. Przeprowadzone badania marketingowe wykazały, że klienci decydując się na zakup minivana, poszukują samochodu najlepiej spełniającego wymogi związane z określeniem "mini". Wiele konkurencyjnych minivanów - zdaniem klientów - urosło na tyle, że nie odpowiada już nazwie "mini". Dlatego Mazda zdecydowała się tylko na niewielkie powiększenie wymiarów nowego modelu.
Nowoczesne nadwozie MPV powstało w kilku biurach konstrukcyjnych tego koncernu. Przy jego tworzeniu swój udział miały centra we Frankfurcie, Irvine (Kalifornia), a także Hiroszimie i Jokohamie. Pierwszy projekt nowego MPV, tzw. concept-car o nazwie MVX zaprezentowano podczas Salonu w Tokio w 1997 roku oraz na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles w 1998 roku.
Twórcy nowej mazdy położyli nacisk na komfort wsiadania do auta. Poza tradycyjnie otwieranymi przednimi drzwiami, zaoferowano boczne drzwi odsuwane do tyłu. Zapewniają one łatwy dostęp do przedziału pasażerskiego z obu stron samochodu. Po raz pierwszy w tej klasie pojazdów odsuwane boczne drzwi wyposażono w otwierane szyby. Minivanem Mazdy może wygodnie podróżować siedem osób. Kolejną zaletą nowego MPV jest możliwość prawie dowolnej konfiguracji siedzeń. Osoby siedzące w drugim rzędzie mogą podróżować, jak w klasycznym samochodzie osobowym - twarzą w kierunku jazdy - lub po odwróceniu foteli o 180 st. poczuć się, jak w sali konferencyjnej. Dodatkowo po złożeniu oparć foteli drugiego rzędu powstaje stolik. W razie potrzeby przewiezienia dużego bagażu, w ciągu kilku minut można wymontować dwa tylne rzędy, tworząc sporej wielkości przedział ładunkowy.
Na liście wyposażenia seryjnego znajduje się wspomaganie układu kierowniczego, elektryczne sterowanie szybami oraz lusterkami bocznymi. W standardzie znajdą się również cztery poduszki powietrzne: dwie przednie i dwie boczne. W przeciwieństwie do przechodzącego do historii aktualnego modelu, nowy MPV będzie miał napęd na przednie koła. Zawieszenie kół przednich stanowi oryginalną konstrukcję inżynierów Mazdy. Od początku również zaprojektowano płytę podłogową auta. Sercem topowej wersji mazdy MPV będzie benzynowy silnik V6 DOHC o pojemności 2,5 litra, stanowiący rozwinięcie fordowskiej jednostki Duratech V6, natomiast na rynek europejski podstawową jednostką napędową będzie silnik 2-litrowy konstrukcji mazdowskiej.
Oficjalna premiera pojazdu odbędzie się w drugiej połowie roku. Wtedy również trafi on do salonów sprzedaży na całym świecie. Także polskich.
(B)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie