Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy asfalt na ulicach - etapami

Piotr Tymczak
Wkrótce taki właśnie drogowy sprzęt pojawi się na ulicy Lea i na Prądnickiej
Wkrótce taki właśnie drogowy sprzęt pojawi się na ulicy Lea i na Prądnickiej Anna Kaczmarz
Inwestycje. W pierwszej kolejności w systemie nakładkowym do końca lipca tego roku zostanie wyremontowanych dziewięć krakowskich ulic

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił przetarg na pierwsze remonty ulic w systemie nakładkowym, czyli szybkie, weekendowe wymiany asfaltu.

Na tegoroczne tego typu remonty zarezerwowano w budżecie miasta 20 mln zł, a na listę wpisano ponad 30 ulic do modernizacji.

Tymczasem przetarg dotyczy dziewięciu ulic. - Zamierzamy wyremontować wszystkie ulice, które są w planie na ten rok. Prace podzieliliśmy na etapy - uspokaja Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Obecny przetarg obejmuje ulice: część 1 - Lea (od Nowowiejskiej do Konarskiego), Czarnowiejską (od Nawojki do al. Mickiewicza); część 2 - Prądnicką (od Bratysławskiej do Zdrowej), Kazimierza Wielkiego (od Kijowskiej do Alei Trzech Wieszczów),Wójtowską, Litewską; część 3 - Pleszowską, Siewną (od ronda do ul. Bociana), ciąg ulic Grażyny - Legnicka.

W przetargu termin zakończenia prac wyznaczono na 31 lipca tego roku. W przypadku kryteriów oceny ofert w 90 proc. będzie brana pod uwagę zaproponowana cena, a w 10 proc. okres gwarancji.

Nakładki asfaltowe stosuje się w miejscach, w których wymiany wymaga jedynie górna warstwa asfaltu - tzw. ścieralna. Są to remonty szybkie, które można przeprowadzić w ciągu jednego weekendu, by zbytnio nie utrudniać ruchu. Dzięki takiej metodzie wytrzymałość ulicy i komfort jazdy po niej mają być utrzymane przez co najmniej trzy lata.

Nie na każdej ulicy da się jednak zrobić nakładki. Tego typu remonty mogą być wykonywane tylko na drogach, które mają dobrą podbudowę.

Remonty nakładkowe cieszą się w Krakowie wielkim powodzeniem odkąd zostały wprowadzone przed dwoma laty. Wtedy zarezerwowano na nie ponad 6 mln zł. Rok temu było już ok. 15 mln zł. W tym roku kwota znów wzrosła.

Drugie tyle co na nakładki, czyli 20 mln zł, w tegorocznym budżecie ZIKiT ma na bieżące utrzymanie dróg, a więc m.in. na łatanie dziur. Jeśli z tych funduszy zostaną jakieś pieniądze, to ZIKiT zamierza je przekazać na kolejne remonty nakładkowe.

Lista ulic wytypowanych do tegorocznych nakładek:
Andersa (od ronda Maczka do ronda Kocmyrzowskiego)
Bronowicka (od ul. Rydla do Przybyszewskiego)
Meissnera (od ronda Młyńskiego do ul. Chałupnika)
Cechowa (Bojki - Gwarna)
Żelazowskiego (od Krzemienieckiej w stronę centrum)
Cybulskiego
al. Pokoju (Francesco Nullo - Kordylewskiego)
Brodowicza (Prażmowskiego - Olszańska)
Kozienicka (Grzegorzewskiej - Skotnickiej)
Mochnaniec (Szymonowica - Skotnicka)
Malborska (od Sławka przez 100 metrów)
Barbary (komunikacyjna MPK)
Sarmacka (Płaszowska - do numeru 10)
Kocmyrzowska (w kierunku Wzgórz Krzesławickich)
Bulwarowa/Obrońców Krzyża
Chełmska
Wileńska - Czerwonego Prądnika
zatoki autobusowe przy ul. Pilotów i Młyńskiej
Czarnowiejska
Kazimierza Wielkiego
Litewska
Pleszowska
Siewna
Witosa (II etap)
Łużycka
Obrońców Krzyża
Tetmajera
Katowicka
Przewóz
Półłanki i Rybitwy
zatoki autobusowe przy ul. Bronowickiej
Żelechowskiego
Wójtowska
Grażyny
Prądnicka (Lekarska - Zdrowa)
Lea (Nowowiejska - Konarskiego)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski