Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy model Toyoty Auris. Jeszcze bardziej udany

Janusz Michalczak
Samochód wyróżnia się jeszcze bardziej elegancką sylwetką, montuje się w nim też szklany dach
Samochód wyróżnia się jeszcze bardziej elegancką sylwetką, montuje się w nim też szklany dach FOT. TOYOTA
Premiery. W ten weekend debiutuje w Polsce nowy model Toyoty Auris. Auto otrzymało istotnie zmodernizowane wnętrze, nadwozie, nowe – jeszcze bardziej ekonomiczne – jednostki napędowe oraz technologie bezpieczeństwa.

Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem w gamie Toyoty. Model ten zadebiutował w roku 2010 roku. Jest szczególnie popularny w wersji hybrydowej.

Udział Aurisa w całkowitej sprzedaży tego modelu w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50 proc., z tendencją wzrostową. Od chwili, gdy napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, samochód ten znalazł już ponad 200 tysięcy nabywców.

Duże zmiany stylizacyjne

Hybryda Auris jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Samochód charakteryzuje emisja CO2 na poziomie zaledwie 79 g/km i znikome średnie zużycie paliwa na poziomie 3,5 l na 100 km.

Nowy kształt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę Aurisa. Podobny zabieg stylistyczny został zastosowany także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak.

Reflektory przednie wyposażono w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i mijania. Zamontowane diody LED mają wiele zalet w stosunku do tradycyjnego oświetlenia: dają światło zbliżone do dziennego w skali Kelwina, zużywają mniej energii oraz pozwalają na eksploatację bez serwisu do 100 tysięcy godzin, czyli znacznie dłużej niż lampy innych technologii.

Wnętrze Aurisa otrzymało materiały zdecydowanie wyższej jakości. Mniej skomplikowany jest projekt konsoli centralnej. Widoczna jest między innymi pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.

Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

Na prąd do 50 km na godz.

Przekonstruowano całkowicie panel centralny. – Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania – mówi Tomasz Niedojadło, kierownik dz. handlowego Toyota Anwa. – Detale takie, jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów.

Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowa tapicerka.

Hybrydowy Auris, składający się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki 1.8 l, rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h, dzięki czemu można cieszyć się ciszą w czasie podróży.

Napęd hybrydowy nie emituje także cząstek stałych i NOx (tlenki azotu). Przy tej sumie zalet i przewagi nad każdym innym dostępnym rodzajem napędu, nie dziwi jego największa popularność w gamie Aurisa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski