Millenia 2001 czyli
Millenia 2001 czyli
Silnik o obiegu Millera
Kilka tygodni temu Mazda zaprezentowała nową wersję xedos 9. Pojazd ten jest nieznacznie dłuższy (o 4,6 cm) od poprzednika i ma zmienioną osłonę chłodnicy, przednie zderzaki, kształt maski, błotników, pokrywy bagażnika, a także przednie oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są wyraźnie widoczne i nadają spokojnej do tej pory xedos więcej dynamiki i sportowego charakteru.
Mniej widoczne, ale bardzo istotne podczas jazdy, są zmiany, które Mazda wprowadziła w konstrukcji i pod maską nowego xedos. Wzmocnienia w progach, słupkach, dachu i innych elementach strukturalnych dały w efekcie 30-proc. wzrost sztywności nadwozia na skręcenie. Sztywne nadwozie w połączeniu ze sprawdzonym, niezależnym, wielowahaczowym zawieszeniem tzw. multi-link, wspomaganie kierownicy o zmiennej charakterystyce, skuteczniejsze hamulce o większej powierzchni tarcz, wspomagane ABS i układem EDB (elektronicznie sterowany rozdział siły hamowania) zapewniają stabilne prowadzenie samochodu i gwarantują wysokie bezpieczeństwo czynne oraz bierne.
Moc xedos 9 zapewniają do wyboru dwa 6-cylindrowe silniki DOHC: 170-konny, o poj. 2,5 dm3, albo zdobywca licznych prestiżowych nagród 210-konny, o poj. 2,3 dm3 silnik o obiegu Millera.
Nowa mazda xedos 9 jest wyposażona w przednie i boczne poduszki powietrzne, skórzane fotele, tempomat, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowaną regulację foteli i elektryczny szyberdach. Jest to ekskluzywna limuzyna, która najlepiej sprzedawać się będzie zepewne w USA. Tam też zaprezentowana została po raz pierwszy, tyle że pod nazwą millenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?