Odrębną historią są operowe adaptacje dzieł angielskiego dramaturga. Do najpopularniejszych należą m.in. opery Giuseppe Verdiego („Makbet”, „Otello” i „Falstaff”).
Po historię Romea i Julii sięgali z powodzeniem Vincenzo Bellini i Charles Gounod. Również najsłynniejszy XX-wieczny musical, czyli „West Side Story” z muzyką Leonarda Bernsteina, oparty jest na tej opowieści. Z okazji 400. rocznicy śmierci mistrza ze Stratford-upon-Avon usłyszymy dzieła Antonina Dvořáka (uwertura koncertowa „Otello” op. 93), Ericha Korngolda (Suita „Wiele hałasu o nic”), Julesa Masseneta (suita orkiestrowa nr 3 „Sceny dramatyczne”) i Sergiusza Prokofiewa („Romeo i Julia” - fragmenty symfoniczne w opracowaniu Charlesa Olivieri-Munroe’a).
„Mroczna strona namiętności, przedstawiona w dramacie o zaślepionym kłamstwem mauretańskim dowódcy, zafascynowała A. Dvořáka - autora uwertury koncertowej ‚Otello’ op. 93. ‚Snem Desdemony’ nazwał Jules Massenet środkową część swoich ‚Scen dramatycznych’, przy okazji pozostałych fragmentów tej suity orkiestrowej wykorzystując wątki z ‚Burzy’ i Makbeta” - czytamy w zapowiedzi koncertów.
Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej poprowadzi dyrektor artystyczny instytucji, Charles Olivieri-Munroe. W piątek przed koncertem (godz. 18.30) w Sali Złotej odbędzie się spotkanie z kanadyjskim dyrygentem (wstęp na wykład na podstawie biletu na koncert lub abonamentu).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?