O tyle prezydent Krakowa chce podnieść ceny biletów MPK. Pasażerowie nie będą zadowoleni

Redakcja Kraków
Redakcja Kraków
MPK KRAKÓW
MPK KRAKÓW Polska Press
Dziś na sesji Rady Miasta Krakowa radni będą dyskutować w sprawie dalszego funkcjonowania komunikacji miejskiej, a także przyszłości biletu metropolitalnego. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przygotował dwa projekty uchwał.

Jak przypominają urzędnicy miejscy, dwa lata temu powstał komitet sterujący, który przygotował niezbędne zapisy i analizy do wdrożenia zintegrowanego systemu transportu metropolitalnego Krakowa. Teraz te prace muszą zostać zaakceptowane przez Radę Miasta Krakowa.

– System ten ma polegać na tym, że mieszkaniec z wykorzystaniem jednego biletu będzie mógł korzystać z różnych środków transportu bez ograniczeń czy chce przemieszczać się autobusami, tramwajami, czy koleją, w różnych strefach aglomeracyjnych – wyjaśnia Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Urzędnicy przekonują, że "wspólnie z zainteresowanymi gminami województwa m.in. takimi jak Niepołomice, Skawina, Wieliczka czy Zabierzów, dla których zgodnie z porozumieniami, ZTP jest organizatorem transportu publicznego, wypracowano konkretne, a zarazem atrakcyjne stawki taryfowe".

Pierwszy projekt przygotowanej uchwały mówi o wprowadzeniu do taryfy biletowej biletu okresowego metropolitalnego, który pozwala za 109 zł podróżować tramwajami, autobusami oraz koleją na terenie Miasta Krakowa. Bilet metropolitalny w tej cenie jest wyłączenie dla pasażerów posiadających status mieszkańca w Karcie Krakowskiej.

Druga uchwała wprowadza podwyżkę i podział na bilet sieciowy na obecnie funkcjonujących zasadach, tzn. podróżowanie autobusami i tramwajami za 109 zł, gdzie radni mogą korygować stawkę. W drugiej części uchwały przygotowany został również osobny bilet miesięczny metropolitalny – jego koszt to wypracowane wspólnie z innymi gminami 159 zł. Bilet ten upoważniać będzie do podróżowania tramwajami, autobusami oraz koleją na terenie Krakowa.

Inną proponowaną ważną zmianą w przypadku złożonych projektów jest to, że opłata dodatkowa za nieposiadanie ważnego biletu do przejazdu komunikacją publiczną wzrośnie z 240 zł do 300 zł.

Wprowadzenie bonifikaty w wysokości 50 proc. będzie możliwe wyłącznie w przypadku, kiedy pasażer opłaci nałożoną na niego opłatę na miejscu. W przypadku opłacenia opłaty dodatkowej w ciągu najbliższego tygodnia, pasażer będzie musiał pokryć już 70 proc. pełnej kwoty.

Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: O tyle prezydent Krakowa chce podnieść ceny biletów MPK. Pasażerowie nie będą zadowoleni - Gazeta Krakowska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obywatel PL
Ludzie, którzy urodzili się w Krakowie chcą TYLKO biletu na komunikację miejską. Tylko tyle i aż tyle.
O
Obywatel PL
Mieszkańcy tutaj żyją i poruszają się. Dlatego nie potrzebują biletu aglomeracyjnego bo nie korzystają z kolei. A obowiązkowe wciskanie go zwykłym ludziom jest absurdalne - dlaczego mają jeszcze płacić za coś za co nie skorzystają. Chyba w tym wszystkim chodzi by to jeszcze mieszkańcy fundowali bilety kolejowe mieszkańcom wiosek z poza Krakowa!
C
Czesław Pawełoszek
Pozbądźmy się pazernego Pruchna w najbliższych wyborach 😀
G
Gość
W takim razie trzeba obniżyć ceny biletów,na rowerze nie będe jezdził bo jest zimno i śmierdzi poza tym nie zmierzam się spocony co trochę przebierać..rower to rekreacyjnie a nie codziennie..głupoty takie
K
Krakus
Na inwestycje typu centrum muzyki lub drogi , ścieżki rowerowe to są pieniądze , bo gdzie idą miliony tam kilku się wyżywi. Ale na koszty komunikacji miejskiej najlepiej przerzucić na mieszkańców.
Z
ZM
22 marca, 12:30, ZM:

Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.

22 marca, 12:53, CBA:

Puknij się w pusty czerep.

Rower jest po to żeby nim jeździć a nie zajmować miejsce innym w autobusie.

C
CBA
22 marca, 12:30, ZM:

Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.

Puknij się w pusty czerep.

Z
ZM
Ja proponuję wprowadzenie opłaty za przewożenie rowerów w komunikacji miejskiej. Taki rower wraz z właścicielem zajmuje co najmniej 3 miejsca.
b
biri
czy to nie jest "okradanie" mieszkańców z podatków? pakuje się ogromne środki na inwestycje, które są uciążliwe i ponad finanse Krakowa..przecież to z naszych podatków większość pieniędzy idzie na inwestycje...aby dokarmiać firmy i zakłady, projektantów itp
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie