Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obejście coraz bliżej

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Przebieg przyszłej obwodnicy Miechowa
Przebieg przyszłej obwodnicy Miechowa Fot. facebook
Niemal dokładnie za dwa lata, 31 października 2018 roku, Miechów powinien zyskać północną obwodnicę. W minionym tygodniu firma Skanska objęła plac budowy

- Jest decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z rygorem natychmiastowej wykonalności. Skan-ska przystępuje do prac związanych z budową północnej obwodnicy naszego miasta. :)!! Dziękuję Panu Marszałkowi i władzom Województwa Małopolskiego za wprowadzenie do realizacji tego bardzo ważnego dla nas przedsięwzięcia - napisał ostatnio na swoim facebookowym profilu burmistrz Dariusz Marczewski. - To ważny dzień dla Miechowa, długo na niego czekaliśmy - dodał po powrocie ze spotkania, na którym dokonano formalnego przekazania wykonawcy placu budowy.

Północna obwodnica miasta ma przede wszystkim odciążyć centrum Miechowa od ruchu samochodów, jadących w kierunku Śląska (i ze Śląska). W tej chwili droga wojewódzka nr 783, której częścią będzie obwodnica, przebiega przez zwartą zabudowę centrum miasteczka (ulice Racławicka, Rynek, Sienkiewicza). Powoduje to niedogodności zarówno dla kierowców (brak płynności jazdy) jak i mieszkańców, którzy muszą znosić wzmożony ruch i towarzyszący mu hałas. Cała sytuacja zwiększa też ryzyko wystąpienia wypadków drogowych. Nowa droga ma według założeń inwestora zaradzić tym problemom przez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum. Dla mieszkańców ma być dzięki temu ciszej i bezpieczniej, dla kierowców szybciej.

Długość planowanej obwodnicy to 8 km 360 metrów. Będzie się rozpoczynała w rejonie skrzyżowania ulicy Sienkiewicza z drogą lokalną, prowadzącą w kierunku Podmiejskiej Woli. Następnie pobiegnie w kierunku Zagorzyc i dalej przez Siedliska, Strzeżów II, Strzeżów I do Bukowskiej Woli, gdzie zakończy się w pobliżu węzła przyszłej drogi ekspresowej S7. Po drodze przetnie „krajówkę” nr 7, tory kolejowe i rzekę Cichą. Dlatego w jej ciągu zaprojektowano cztery skrzyżowania typu rondo, wiadukt ponad torami oraz most nad Cichą.

Obwodnica będzie się składała z siedmiometrowej jezdni o dwóch pasach ruchu (po 3,5 m każdy). W obrębie skrzyżowań zaplanowano chodniki dla pieszych o szerokości 2 metrów oraz oświetlenie. Zaprojektowano też drogi serwisowe, zatoki autobusowe i bariery ochronne. Uwzględniono również przejścia i przepusty dla zwierząt. - W pierwszej kolejności prace będą polegać na robotach przygotowawczych i rozbiórkowych - deklarują wykonawcy. Częśc z nich już się zresztą rozpoczęła.

Wartość projektu wynosi ponad 52 miliony złotych, 85 procent tej kwoty będzie stanowić do) finansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski