Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obrońcy zwierząt kontra Krakowski Kredens. Demonstracja na Floriańskiej [ZDJĘCIA]

Małgorzata Mrowiec
Małgorzata Mrowiec
Stowarzyszenie Otwarte Klatki zorganizowało w sobotę na ul. Floriańskiej przed sklepem Krakowskiego Kredensu happening informacyjny. Organizacja od dwóch miesięcy prowadzi kampanię skierowaną do klientów tej firmy, która ma uświadomić, z jakich hodowli pochodzą jajka będące składnikami produktów marki. Aktywiści zbierają też podpisy pod internetową petycją kierowaną do firmy.

Była to już trzecia demonstracja aktywistów Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Klientom Krakowskiego Kredensu przekazywano informacje na temat warunków, w jakich przetrzymywane są zwierzęta w chowie klatkowym. Celem kampanii - jak podają organizatorzy - jest nakłonienie firmy do wycofania tzw. jaj “trójek” z łańcucha produkcji.

– Krakowski Kredens reklamuje swoje produkty jako wysokojakościowe produkty premium, nie wspomina jednak, skąd pochodzą jaja będące składnikami makaronów i słodyczy. Ukrywa tym samym przed swoimi klientami fakt, że zgadza się okrutne warunki hodowli klatkowej, w której kury nigdy nie mogą wyjść z klatki na powietrze, nie grzebią w ziemi, nie widzą słońca, chorują, a także wzajemnie wydziobują sobie pióra oraz kaleczą się z powodu ogromnego stresu – mówi Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Jak informują obrońcy zwierząt, już ponad 100 firm w Polsce zdecydowało się wycofać ze swoich produktów lub ze swojej oferty jaja pochodzące z chowu klatkowego, mając na względzie dobrostan zwierząt i oczekiwania klientów. Wśród firm, które podjęły tę decyzję i wpisały się w nowe standardy polityki odpowiedzialności społecznej biznesu, są m.in. Biedronka, Carrefour, Unilever, Nestlé, WSP Społem (Majonez Kielecki) czy Taurus.

– Firma Krakowski Kredens, mimo rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki i otrzymania materiałów ukazujących okrutne warunki panujące w hodowli klatkowej, pozostaje obojętna wobec tematu dobrostanu zwierząt, budząc tym samym wątpliwości co do jakości oferowanych produktów – stwierdza Marta Cendrowicz. – To już najwyższa pora, by Krakowski Kredens wsłuchał się w głos konsumentów, którzy w większości nie godzą się na przetrzymywanie kur w ciasnych klatkach i podjął decyzję o wycofaniu z jaj “trójek” ze swojego łańcucha produkcji na rzecz bardziej etycznych alternatyw – uważa.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski