Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Octavia, avensis czy focus?

A
Do testu wykonanego przez specjalistów z ośrodka ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg stanęły: ford focus 2.0. duratec (moc 107 kW przy 6000 obr./min; moment obrotowy 185 N-m przy 4500 obr./min), skoda octavia 2.0 FSI (110 kW/ 6000 obr./min; 200 N-m/ 3500 obr./min) i toyota avensis 2.0 VVTi (108 kW/5700 obr./min; 196 N-m/4000 obr./min).

Test porównawczy

Škoda octavia 2.0 FSI okazała się najlepsza w teście porównawczym przeprowadzonym przez ADAC. Pokonała dwóch mocnych rywali - toyotę avensis 2.0 VVTi i forda focusa 2.0 duratec. Kluczem do sukcesu sĄkody okazał się silnik FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Škoda dała się nieznacznie wyprzedzić konkurentom w sprincie od 0 do 100 km/h. Zanotowała czas 10,9 s (średnia z trzech prób), toyota - 10,7 s, zaś lżejszy od konkurentów o prawie 100 kg ford - 10,6 s.
W codziennej jeździe ważna jest także elastyczność. To ona decyduje m.in. o tym, jak przebiega manewr wyprzedzania, co ma ogromne znaczenie w polskich warunkach drogowych. Octavia FSI, jako jedyna wyposażona w 6-biegową przekładnię, nie dała konkurentom żadnych szans. Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na 4. biegu zajęło sĄkodzie zaledwie 7,11 s. Ford potrzebował 8,71 s, toyota - 9,83 s.
Škoda "odjechała" konkurentom jeszcze wyraźniej w próbie przyspieszenia od 80 do 120 km/h na 5. biegu. Odnotowała średni czas 11,0 s (ford - 14,25 s, toyota - 15,35 s).
A jak było ze zużyciem paliwa?**Na odcinku testowym, pokonywanym dynamicznie skoda spaliła 9,7 l/100 km, ford - 10,5 l/100 km, toyota - 11,33 l/100 km.
Na tej samej trasie pokonanej w oszczędnym stylu octavia wymagała 7,6 l/100 km, ford - 8,4 l/100 km, toyota - 8,96 l/100 km).
W testach sprawdzających zachowanie auta podczas jazdy focus stracił wiele przez brak układu ESP. Pomimo znakomitych właściwości jezdnych model forda zebrał najniższe oceny za nerwowe zachowanie przy wykonywaniu ekstremalnych manewrów (slalom, omijanie przeszkody z hamowaniem i bez, hamowanie na nawierzchni o różnym stopniu przyczepności).
O palmę pierwszeństwa, w bardzo wyrównanym pojedynku, walczyły sĄkoda i toyota. Škoda zebrała pochwały za skrzynię biegów (precyzja przełączania biegów, dobór przełożeń) i komfortową pozycję za kierownicą.
Wszystkie testowane samochody wykazywały się bardzo wysokim i wyrównanym poziomem. Różnice pomiędzy nimi odnotowane w testowanych elementach były niewielkie.
(A)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski