Być może nastąpią w nim przetasowania, gdyż w klasie, która była zdominowana przez Octavię, pojawili się dwaj mocni konkurenci - produkowany w Gliwicach Opel Astra i włoski Fiat Tipo. Octavia od lat jest najczęściej sprzedawanym samochodem w Polsce. Prezentowany model to nietypowy przedstawiciel czeskiej marki, świadczący o jej ciągłym rozwoju. Do niedawna napęd 4x4 w gamie Volkswagena miały przede wszystkim modele Allroad wytwarzane przez Audi.
Zabezpieczona na wertepy
Octavia posiada bardzo solidne zawieszenie, zapewniające komfortową jazdę nawet w bardzo wymagającym terenie. Jako tylną zastosowano nowoczesną oś wielowahaczową (o 4 kg lżejszą niż w poprzednim modelu), z przodu zaś kolumny MacPhersona i dolne wahacze trójkątne. Bardzo dobre poruszanie się w terenie to również zasługa zwiększonego prześwitu nadwozia, który wynosi 171 milimetrów. Offroadowa Octavia sprawia dzięki temu wrażenie większej i bardziej przestronnej. W aucie montowane są wyłącznie 17-calowe felgi aluminiowe.
Seryjny jest w nim również tzw. ,,pakiet na złe drogi”, zapobiegający mechanicznym uszkodzeniom podwozia i przedostawaniu się brudu do komory silnika. Ochronę tworzą między innymi osłony z tworzywa sztucznego na podwoziu oraz osłony przewodów hamulcowych i paliwowych.
Octavia Scout oferuje tak samo sporo miejsca jak Octavia kombi. Mamy tu bardzo duży bagażnik o pojemności prawie 610 litrów, którą można zwiększyć po złożeniu oparcia kanapy do 1740 litrów. Składając fotel pasażera, uzyskujemy możliwość przewozu przedmiotów o długości do 2,92 m.
Przepychu nie ma
Wygląd deski rozdzielczej Octavii Scout nie porazi estety. Podobną skromną funkcjonalność odnajdujemy w pozostałych autach z gamy VW.
Ukłonem w kierunku użytkowników z grupy premium są wygodne, pojemne fotele pokryte alcantarą (bardzo trwały, przypominający zamsz materiał, którego włókna są nawet 20 razy cieńsze niż ludzki włos).
I wreszcie serce tego samochodu, którym jest mocny 184-konny, turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, cechujący się niskim zużyciem paliwa; samochód ten pali bowiem niewiele ponad 5,5 l oleju napędowego na trasie.
Chciałoby się, aby przekładnia automatyczna DSG współpracująca z tą jednostką mniej dawała znać o sobie, zwłaszcza na niskich przełożeniach. Rozwiązaniem jest jej praca w trybie ręcznym, do której wydaje się stworzona, podobnie jak sam Scout, mocne auto nie dające się wyprzedzać zwykłym pojazdom.
Octavia w tej wersji nie daje o sobie zapomnieć, że została stworzona do ciężkiej pracy. Samochód ten może ciągnąć za sobą przyczepę o masie do 2 ton (jej siła została zwiększona w tym przypadku o 25 procent). Zwiększony kąt natarcia do 16,7 stopnia oraz kąt zejścia do 13,8 stopnia umożliwiają jazdę w trudnym terenie.
Ruszanie i przyspieszanie Scoutem przy mniejszej prędkości wspomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS). Auto, jak przystało na samochód adresowany do bardziej majętnego miłośnika motoryzacji, wyposażone jest w rozmaite systemy wspomagania - jednym z nich jest elektroniczna stabilizacja toru jazdy (ESC) z opcją przeciwpoślizgową, zapobiegającą obracaniu się w miejscu kół napędowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?