GLA, który jest pierwszym kompaktowym SUV-em Mercedesa-Benza, niemal od początku, to jest od roku 2013, kiedy trafił na rynek, znalazł się w czołówce najpopularniejszych modeli stuttgarckiego koncernu.
Niewielkie spalanie
Nowa, wchodząca na rynek w tym roku wersja tego auta jest jeszcze bardziej dopracowana i elegancka. - Wiadomo już, że dzisiaj żaden inny nasz rywal nie jest oferowany z tak szeroką paletą silników - od bazowego GLA 180d o mocy 80 kW (109 KM) do GLA 45 4MATIC o mocy 280 kW (381 KM) - podkreśla Krzysztof Mrozek, ekspert ds. produktu w firmie Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive.
Wspomniany bazowy silnik 180d charakteryzuje niskie średnie zużycie paliwa na poziomie od 3,9 l oleju napędowego w trasie do 7,4 l w mieście.
Nowa wersja tego auta otrzymała zmodyfikowane zderzaki, dodatkowe wzory obręczy z lekkich stopów oraz nowy atrakcyjny odcień „beż kanionu”.
Miejsce montowanych wcześniej opcjonalnych reflektorów biksenonowych zajęły światła diodowe o temperaturze barwowej zbliżonej do światła dziennego.
Tylne lampy GLA z reflektorami LED High Performance wyróżniają się funkcją wielopoziomową, aż trzema stopniami intensywności świecenia. W dzień świecą pełną mocą, natomiast nocą - z połowiczną (podczas jazdy) lub minimalną (w trakcie postoju), aby nie oślepiać innych uczestników ruchu. Intensywność jest automatycznie dopasowywana do aktualnych warunków oświetlenia i pogody oraz sytuacji drogowej. Funkcję docenią szczególnie kierowcy jadący za GLA w korku.
Atrakcyjnie stylizowane wnętrze GLA, starannie zmontowane i wykończone materiałami wysokiej jakości, wzbogacono o nowe obicia foteli oraz chromowane akcenty na panelach obsługi.
Otoczenie pod obserwacją
Smukły i czytelny, wolnostojący, 8-calowy wyświetlacz multimediów sąsiaduje z nowymi wskaźnikami z czerwonymi wskazówkami. Nowy GLA jest wyposażony w zespół kamer 360 st., które pozwalają obserwować otoczenie samochodu na ekranie w jednym z siedmiu różnych widoków, m.in. z lotu ptaka, generowanego na podstawie obrazu z czterech kamer - przedniej, cofania oraz z dwóch w bocznych lusterkach.
- Bezpieczeństwo ma w Mercedes-Benz najwyższy priorytet. GLA jest standardowo wyposażony w układ Active Brake Assist, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie od poprzedzającego pojazdu - dodaje Krzysztof Mrozek. - Jeśli to nie wystarczy, inicjuje on odpowiednie do sytuacji autonomiczne hamowanie, pozwalające uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. GLA seryjnie oferuje również system, który w oparciu o styl jazdy wykrywa objawy zmęczenia kierowcy i ostrzega go przed groźbą tzw. mikrosnu.
Jako jedyny model w segmencie nowy GLA oferuje bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika - można ją otworzyć ruchem stopy pod zderzakiem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?