– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w marcu chcemy ruszyć z robotami, które potrwają ok. trzech miesięcy – wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT.
Następnie odnowione ma zostać równie mocno zniszczone torowisko na ul. Dunajewskiego. Wraz z remontem szyn przebudowane zostaną także jezdnie i chodniki. Jest to bowiem element przygotowań do wprowadzenia jeszcze w tym roku ruchu jednokierunkowego na części ulic wokół Plant. Najprawdopodobniej nowa organizacja ruchu pojawi się w połowie roku – na odcinku od ul. Piłsudskiego do teatru Bagatela.
Pieniądze na remonty torowisk pochodzić mają w dużej mierze z dofinansowania unijnego. W najbliższych latach Kraków otrzyma bowiem z Brukseli aż 106,3 mln euro (ok. 440 mln zł) na inwestycje związane z transportem miejskim.
W planach miasta jest więc również m.in. modernizacja szyn na ul. Basztowej (odcinek Pawia – Długa, w latach 2015 – 2016), Zwierzynieckiej i Kościuszki (2015 – 2017), Dominikańskiej i św. Gertrudy (2015 – 2016), węźle Dworcowa (2015 – 2016) i m.in. ul. Krakowskiej – na odcinku Rollego – Dietla (2017 – 2018).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?