Straż Miejska egzekutorem uchwały
Uchwała Rady Miejskiej z 21 czerwca 2001 roku unormowała od strony prawnej wywóz odpadów stałych i nieczystości płynnych z terenu miasta i gminy Miechów. W myśl jej brzmienia każdy właściciel posesji winien udowodnić wywóz śmieci lub nieczystości płynnych odpowiednim dokumentem.
Na podstawie list przekazanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej do Straży Miejskiej funkcjonariusze SM sprawdzają od kilku tygodni prawidłowość realizacji "śmieciowej" uchwały.
- Do tej pory sprawdziliśmy mieszkańców ul. Szewskiej i Konopnickiej. Na ogół wszyscy posiadają rachunki potwierdzające wywóz śmieci i nieczystości płynnych. Zdarzają się oczywiście przypadki zagubienia rachunku bądź przechowyania go poza miejscem zamieszkania, ale są to sytuacje sporadyczne - mówił szef Straży Miejskiej w Miechowie Janusz Siudak. Następnymi w kolejności posesjami do skontrolowania będą położone przy ul. Służby Polsce, ks. Skorupki, Kilińskiego, Głowackiego, Jaksy, Łukasińskiego i Podzamcze.
Wywóz nieczystości może być wykonywany także we własnym zakresie, osobistym transportem. Wtedy rachunek jest wydawany na miejscu, czyli miejskim wysypisku przez zatrudnionego tam pracownika. W pierwszym półroczu 2001 roku z usługi świadczonej przez Zakład Gospodarki Komunalnej - chodzi o odpady stałe - skorzystało 405 osób zamieszkałych na obszarze Miechowa. Koszt wywozu worka foliowego lub pojemnika K-7 to ok. 4 zł. Kara za nieposiadanie dokumentu w postaci zaświadczenia lub rachunku wynosi 30 złotych plus VAT. Nie opłaca się więc kombinować.
Tekst i fot. (WOJ)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?