Odwołany dyrektor

Redakcja
Przez kilkanaście miesięcy, do października ubiegłego roku, komunikacją miejską zajmował się Krakowski Zarząd Dróg (dawniej Zarząd Dróg i Komunikacji), w którym wszystkie sprawy z tym związane prowadził jeden kilkuosobowy wydział, a problematyka ta podlegała także jednemu z wicedyrektorów.

Zmiany mogą wynikać z przymiarek do generalnej reorganizacji gospodarki komunalnej w Krakowie; Zarząd Transportu Publicznego zostałby włączony do innej firmy

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przenosi się z ulicy Wielopole do budynku przy ul. Centralnej, gdzie siedzibę ma Krakowski Zarząd Komunalny i Krakowski Zarząd Dróg. Nie jest to jednak najważniejsza zmiana.

Zarząd Transportu Publicznego powołano w połowie ubiegłego roku, ale zaczął on działać właśnie od października - jako samodzielna "miejska jednostka budżetowa", choć było w tej sprawie sporo wątpliwości. Ustalono, że ma on się zajmować m.in.: organizacją komunikacji miejskiej, prowadzić badania dotyczące określenia "publicznych potrzeb transportowych", kształtować ofertę przewozową (dopuszczenie prywatnych autobusowych przewoźników), prowadzić rozliczenia (zapłata dla firm), emisję biletów, wyznaczać przystanki, promować transport publiczny itd. Do Zarządu Transportu Publicznego przeszli m.in. pracownicy z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, ZDiK oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta; ci, którzy zajmują się już sprawami transportu publicznego.
Zorganizowano konkurs na dyrektora ZTP, ale ponieważ nie dał on jednak wyniku - prezydent powołał na tę funkcję (do czasu rozpisania nowego konkursu) Grzegorza Niewitałę, który pracował w MPK. Nowego konkursu na razie nie rozpisano i nie wiadomo, czy w końcu będzie. Jak się natomiast dowiedzieliśmy - w środę odwołano szefa ZTP, a jego funkcję przejął, jako "pełniący obowiązki", dotychczasowy jego zastępca - Henryk Kamski, który wcześniej, jako wicedyrektor, także nadzorował sprawy komunikacji - w Krakowskim Zarządzie Dróg. W Urzędzie Miasta nie udało się nam wczoraj uzyskać komentarza w tej sprawie, więc dodajmy, że - zgodnie ze statutem firmy - "na czele ZTP stoi dyrektor, który kieruje jednostką jednoosobowo i ponosi odpowiedzialność za całokształt jej pracy oraz osiągnięte przez tę jednostkę wyniki; dyrektora ZTP zatrudnia i zwalnia prezydent Krakowa".
Z nieoficjalnych informacji wynika, że te zmiany mogą wynikać z przymiarek do generalnej reorganizacji gospodarki komunalnej w Krakowie - zapowiadanej od dawna, a dotychczas zrobionej tylko częściowo.
ZTP zatrudnia obecnie niespełna 20 osób; musi mieć jednak swoje kierownictwo, działy itp. - a to wszystko generuje dodatkowe koszty. Z tego powodu rozważana jest koncepcja, by ZTP, przy okazji ewentualnej reorganizacji gospodarki komunalnej ponownie włączyć do jednej z miejskich firm - na podobnej zasadzie, jak to było w przypadku KZK.
(J.ŚW)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie