Wydawnictwo, będące podsumowaniem dotychczasowej działalności pianisty, zamyka cykl jego trzech solowych albumów sygnowanych przez cenioną wytwórnię z kregu muzyki poważnej, Decca Classics.
Piotr Orzechowski pokusił się tym razem o stworzenie wielowymiarowego dzieła, na które składa się cykl 24 preludiów i odpowiadających im improwizacji. Swoją formą nawiązując do 24 preludiów i fug Jana Sebastiana Bacha. Artysta definiuje na nowo najważniejsze dla muzyki pojęcia, takie jak konstrukcja, reguła czy kreacja, poprzez własną koncepcję improwizacji. Proces ten objawia się w kontrastowym zestawieniu utworów skomponowanych oraz tych stworzonych spontanicznie.
- Orzechowski tworzy swój zbiór nie stosując się do żadnych reguł. Wkłada w niego całego siebie. Słuchając kolejnych par w pełni wchodzimy w świat Pianohooligana oraz jego inspiracji. Moje skojarzenia budują całą panoramę współczesności, od początków XX wieku. Pobrzmiewają tu bowiem kolorystyczne, francuskie miniatury Ravela i Debussy’ego, arabeski szkoły wiedeńskiej, free jazz, popularne piosenki, a nawet rodzimy folklor z charakterystycznymi rubatami - zachęca Jacek Hawryluk, krytyk muzyczny z Polskiego Radia.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 22
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolskiDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?