Autobus jest wyposażony w dwa rodzaje silników: spalinowy oraz elektryczny. W trybie hybrydowym jest zasilany przez obydwa. Ma także możliwość automatycznego przejścia do zasilania wyłącznie elektrycznego. Wtedy pobiera energię z baterii i kondensatorów umieszczonych na dachu, np. po dojeździe do centrum miasta.
Autobus hybrydowy wyróżnia się także tym, że baterie i kondensatory są ładowane nie tylko przez pracę silnika spalinowego, ale także przez magazynowanie energii wytwarzanej m.in. podczas hamowania i zewnętrzne ładowanie przez wtyczkę. Pojazd dzięki napędowi elektrycznemu jest bardzo cichy. Nie ma skrzyni biegów, a silnik trakcyjny i oś funkcjonują na takich samych zasadach jak w trolejbusach, co zapewnia niezwykle płynną jazdę.
Autobus Solaris Urbino 18 Hybrid jest niskopodłogowy, ma 18 m długości, 2,55 m szerokości oraz 3,5 m wysokości. Posiada także cztery pary podwójnych drzwi. Jednorazowo może przewieźć prawie 130 osób (47 na miejscach siedzących). Jest wyposażony w klimatyzację.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?