Ostrzeżenie GIS. Na terenie Polski został wykryty nowy, niebezpieczny narkotyk. ETAZEN jest 60 razy mocniejszy niż morfina! [15.07.2020]

Karina Czernik
Karina Czernik
Etazen to zamiennik heroiny lub fentanylu. pixabay/gis
"W ostatnim czasie, został wykryty po raz pierwszy na terenie Polski nowy, bardzo niebezpieczny narkotyk" - ostrzega Główny Inspektorat Sanitarny. Wydany komunikat dotyczy, należącego do dopalaczy, etazenu - narkotyku szczególnie niebezpiecznego ze względu na swoje właściwości toksyczne oraz dużą siłę działania. Jak podaje GIS, to syntetyczny zamiennik heroiny.

FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA

Ostrzeżenie GIS. Nowy narkotyk w Polsce - etazen

Narkotyk, który trafił do Polski, należy do grupy opioidów i figuruje pod nazwą etazen. Był oferowany jako „dopalacz” na terenie Łodzi w postaci szarego proszku o wysokim stężeniu (czysta substancja).

Jak podaje GIS, to zamiennik heroiny lub fentanylu. Może również przybierać postać suszu do palenia, liquidu do e-papierosa oraz sprayu donosowego. Opioid ten jest szczególnie niebezpieczny ze względu na jego właściwości toksyczne oraz dużą siłę działania – przyjmuje się, że jest 60 razy mocniejszy niż morfina.

Główny Inspektor Sanitarny informuje o niebezpieczeństwie związanym z użyciem nowych narkotyków (zwanych popularnie „dopalaczami). Produkty sprzedawane jako tabletki, proszki, ziołowe lub plastyczne mieszanki, jak również liquidy do palenia czy spraye, często zmieniają skład i stężenie. Użytkownicy często nie są świadomi jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w ratowaniu zdrowia i życia przez służby medyczne.

Osoba po użyciu opioidów:

  • ma zaburzenia świadomości, jest zwykle splątana i podsypiająca,
  • stwierdza się: wąskie („szpilkowate”) źrenice , bradykardię (zwolnienie czynności serca), niskie ciśnienie tętnicze,
  • ma groźne dla życia zaburzenia oddechowe, w tym całkowite zatrzymanie oddechu, co prowadzi do śmierci.

Osoba po użyciu opioidów wymaga w ramach pomocy przedlekarskiej:

  • zapewnienia drożności dróg oddechowych i ułożenia jej w pozycji bezpiecznej,
  • wezwania pomocy Ratownictwa Medycznego (tel. 112),
  • zabezpieczenia funkcji oddechowej, bezzwłocznego podania przez ratownika specyficznej odtrutki (naloksonu) i przewiezienia do najbliższego szpitala.

Andrzej Duda i telefon z ONZ MEMY. Prank z polskim prezydent...

Wideo

Materiał oryginalny: Ostrzeżenie GIS. Na terenie Polski został wykryty nowy, niebezpieczny narkotyk. ETAZEN jest 60 razy mocniejszy niż morfina! [15.07.2020] - Gazeta Krakowska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja tam jade na relanium tanie i nie uśmierca

Dodaj ogłoszenie