Owsiane śniadanie

Dominika Wójciak
Życie ze smakiem. Niby wiemy, jak ważne dla samopoczucia, zdrowia i humoru jest dobre śniadanie, ale w godzinach porannych cała ta wiedza ulatuje z naszych głów w zastraszającym tempie.

Tymczasem wstanie z łóżka 10 minut wcześniej, by zjeść pożywne śniadanie, wcale nie jest zadaniem nie do wykonania. Rozwiązań jest kilka, na dobry początek proponuję zaopatrzyć się w słoik pełen płatków owsianych i rozpocząć śniadaniowy eksperyment, który na pewno pozytywnie zaowocuje. Płatki owsiane to produkt niezwykle pojemny w kontekście kulinarnego wykorzystania. Dla przykładu można po prostu ugotować je z wodą i mlekiem i kombinując po drodze z dodatkami stworzyć tysiąc odmian owsianki.

Gotowanie jej trwa nie więcej niż 20 minut, można w tym czasie wziąć prysznic lub zrobić makijaż. Jeśli gotowanie w porze porannej napawa Was przerażeniem, polecam na noc zalać płatki sokiem jabłkowym lub pomarańczowym i zjeść rano ze świeżymi owocami i naturalnym jogurtem. Od czasu do czasu, w ramach porannej rozpusty, warto zmiksować garść płatków z kefirem i z powstałego ciasta usmażyć owsiane racuszki albo iść na całość i zamknąć pod owsianą kruszonką ulubione owoce. Nie wspomniałam jeszcze o owsianych batonach z daktylami i ulubionymi ziarnami albo o pysznych, chrupiących ciasteczkach owsianych, które bardziej niż na śniadanie sprawdzą się w roli zdrowego deseru, ale dla spragnionych energii polecam przygotować całą blachę w poniedziałek wieczorem, a zastrzyk energii będzie do wykorzystania przez cały tydzień. Do kolekcji przyda się jeszcze przepis na owsiany koktajl. Smacznego, zdrowego śniadania!

Koktajl owsiany z **pieczonym jabłkiem i **suszonymi węgierkami

Składniki: 50 g płatków owsianych, 250 ml soku świeżo wyciśniętego z jabłek, 5 suszonych węgierek, 1 jabłko, szczypta cynamonu, mleko owsiane lub inne roślinne

Jabłko podziel na ćwiartki i usuń gniazdo nasienne. Piecz 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C. Płatki i śliwki zalej sokiem jabłkowym i odstaw na kilka godzin lub na noc. Dodaj cynamon i upieczone jabłko, dolej trochę mleka i zmiksuj całość blenderem. Gęstość koktajlu reguluj dolewając tyle mleka, by uzyskać ulubioną konsystencję.

Owsianka z **dynią**

Składniki: 110 g płatków owsianych, 1 plaster dyni, 2 łyżki rodzynek, 250 ml mleka roślinnego + mleko do podania, 250 ml wody, szczypta cynamonu, szczypta soli, 1 ćwiartka jabłka do podania, 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich do podania. Płatki wrzuć do rondla razem z dynią startą na tarce o dużych oczkach i rodzynkami. Dodaj mleko, wodę i przyprawy i zagotuj. Gotuj 15-20 minut. Podawaj od razu z orzechami i jabłkiem, polane dodatkowym mlekiem.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marlene

Owsianka plus np. Mix Fix Cao albo jogurt na drugie śniadanie. Ja akurat mogę tak zaczynać dzień. Owies i kaszę na szczęście wracają do łask. I takich smaków też uczę dzieci.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3