Panda na wodór

D

   Paliwa alternatywne. Już w 2001 roku zaprezentowano seicento "Elettra H2 Fuell Cell". Pojazd napędzał silnik elektryczny, który czerpał energię z zasilanych wodorem ogniw paliwowych. Samochód osiągał prędkość maksymalną 100 km/h, a jego zasięg w cyklu miejskim wynosił 140 km. Dwa lata później powstało seicento "Hydrogen", które było szybsze i miało większy zasięg.
   Natomiast najnowszym osiągnięciem Fiata na polu paliw alternatywnych jest panda "Hydrogen". W samochodzie tym dwa zbiorniki z wodorem umocowane są pod podłogą, dzięki czemu przedział pasażerski jest identyczny z tym w klasycznej pandzie, a ogniwa paliwowe są bezpośrednio podłączone do silnika elektrycznego, który napędza koła.
   Samochód rozpędza się do 130 km/h, a jego zasięg wynosi 220 km.
(D)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie