Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Panda z Polski na wodór

A
Fiat zaprezentował produkowaną w Polsce pandę w wersji z napędem na paliwo wodorowe. Panda hydrogen jest przykładem systemu typu Full Power charakteryzującego się brakiem tradycyjnych akumulatorów służących do gromadzenia energii elektrycznej.

Prototypy

System Fuel Cell jest umiejscowiony pod podłogą. Ogniwa paliwowe składają się z kilku komór połączonych w szereg, w których cząsteczki wodoru i tlenu doprowadzane są do reakcji za pomocą katalizatora, wytwarzając wodę i ciepło oraz energię elektryczną z dużą wydajnością, przy emisji na poziomie zerowym.
Elektryczny silnik trakcyjny, typu asynchronicznego, trójfazowy na prąd zmienny, oraz wał napędowy są umieszczone w przedziale silnikowym razem z urządzeniami dodatkowymi, niezbędnymi do funkcjonowania całego systemu.
Pojemnik z wodorem o ciśnieniu 350 barów, który zasila Fuel Cell, zainstalowany jest także pod podłogą z tyłu samochodu. Dzięki temu zachowane zostają wszystkie cechy charakterystyczne dla wnętrza pandy.
Jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 60 kW, dzięki czemu samochód może osiągnąć maksymalną w 10, 5 sekundy.
Pojemność zbiornika wodoru w pandzie hydrogen zapewnia przejechanie ponad 200 km w cyklu miejskim. Czas tankowania jest bardzo krótki, poniżej 5 minut, porównywalny do tankowania samochodów na metan. (A)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski