Prototypy
System Fuel Cell jest umiejscowiony pod podłogą. Ogniwa paliwowe składają się z kilku komór połączonych w szereg, w których cząsteczki wodoru i tlenu doprowadzane są do reakcji za pomocą katalizatora, wytwarzając wodę i ciepło oraz energię elektryczną z dużą wydajnością, przy emisji na poziomie zerowym.
Elektryczny silnik trakcyjny, typu asynchronicznego, trójfazowy na prąd zmienny, oraz wał napędowy są umieszczone w przedziale silnikowym razem z urządzeniami dodatkowymi, niezbędnymi do funkcjonowania całego systemu.
Pojemnik z wodorem o ciśnieniu 350 barów, który zasila Fuel Cell, zainstalowany jest także pod podłogą z tyłu samochodu. Dzięki temu zachowane zostają wszystkie cechy charakterystyczne dla wnętrza pandy.
Jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 60 kW, dzięki czemu samochód może osiągnąć maksymalną w 10, 5 sekundy.
Pojemność zbiornika wodoru w pandzie hydrogen zapewnia przejechanie ponad 200 km w cyklu miejskim. Czas tankowania jest bardzo krótki, poniżej 5 minut, porównywalny do tankowania samochodów na metan. (A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?