Park kulturowy ma wprowadzić przepisy regulujące m.in. zasady umieszczania reklam. Wraz z projektem rozpoczęły się konsultacje społeczne – głównie dla mieszkańców, najemców i osób prowadzących interesy na Krupówkach. Pierwsze spotkanie odbyło się w ubiegły piątek.
– Chcemy tym planem walczyć przede wszystkim z nachalnymi reklamami, banerami, szyldami, czy zbyt ostrym oświetleniem budynków, jak stroboskopy, neony. Żeby można było bez wstydu przejść się po naszym deptaku – mówi Bartłomiej Bryjak, miejski radny, który brał udział w pracach nad planem.
Reklamy oczywiście będą na Krupówkach dozwolone, ale w ujednoliconej formie i kolorystyce. – Sama uchwała o parku zawiera podstawowe informacje. Jednak o wiele szczegółowsze wytyczne znajdą się w planie ochrony parku. On wejdzie w życie do 12 miesięcy od uchwalenia samego parku kulturowego – mówi Bryjak.
Właściciele domów i kamienic przy Krupówkach, po tym jak projekt planu zostanie przyjęty przez radę miasta, będą mieli czas, by dostosować się do przepisów. Prawdopodobnie będzie to kilka miesięcy od wejścia w życie planu ochrony parku kulturowego.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?