Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pejzaż czytelniczej pustyni Nowej Huty może ulec zmianie [ZDJĘCIA, WIDEO]

Urszula Wolak
Urszula Wolak
Szef wydawnictwa Stanisław Porębski
Szef wydawnictwa Stanisław Porębski fot. Andrzej Banaś
Rynek księgarski. Po upadku „Skarbnicy” krakowska dzielnica była pozbawiona księgarni. 1 marca przyjazną czytelnikom enklawę z książkami otworzy tam Wydawnictwo Skrzat.

Księgarnia „Skrzat” będzie otwarta na osiedlu Niepodległości 3. Cel jest jeden: - Chcemy na nowo przekonać czytelników z Nowej Huty, że warto obcować z książką w księgarni - w miejscu, gdzie o książkach można porozmawiać, poznać nowości i trendy na rynku wydawniczym, czasem też spotkać autorów, a przy tym znaleźć coś wartościowego w przystępnej cenie - mówi Magdalena Kowalska odpowiedzialna za promocję Wydawnictwa Skrzat.

Autor: Oskar Nowak

Pomysłodawcy powołania do życia księgarni w Nowej Hucie wykazali się wielką odwagą, gdyż w dzielnicy w ostatnim czasie widać było brak zainteresowania czytelnictwem. Dowodem na to było bankructwo „Skarbnicy” - jedynej księgarni z prawdziwego zdarzenia w Nowej Hucie. Czy „Skrzat” ją zastąpi?

- Zdajemy sobie sprawę, że wraz z zamknięciem „Skarbnicy” Nowa Huta zyskała miano „czytelniczej pustyni” i utraciła jedno z ostatnich miejsc propagujących kulturę. Mamy świadomość, że choć nasza księgarnia nie zastąpi „Skarbnicy”, chcemy częściowo wypełnić tę lukę i dać mieszkańcom dzielnicy szansę na obcowanie z literaturą nie tylko za pośrednictwem zakupów w księgarniach internetowych - zapowiada Magdalena Kowalska.

Pracownicy księgarni zamierzają odpowiadać na potrzeby swoich czytelników. - Będziemy obserwować, jakich książek szukają i dostosowywać też ceny do ich oczekiwań. Na życzenie klientów będziemy sprowadzać wszystkie książki, które zamówią - zapewnia Kowalska.

Przed księgarnią mnóstwo wyzwań, m.in. będzie musiała konkurować ze sprzedażą książek w internecie. - Mamy świadomość, że placówki stacjonarne przegrywają w walce ze sklepami w sieci, dlatego podstawą działalności będą akcje promocyjne o różnej tematyce (np. z okazji Dnia Dziecka, Dni Książki itp.) - wyjaśnia Kowalska. Celem jest wyrobienie w klientach nawyku częstego odwiedzania księgarni i sprawdzania, co tym razem dla nich przygotowano.

„Skrzat” zamierza również przeprowadzać przynajmniej jedną akcję promocyjną w miesiącu (jedno lub dwutygodniową). - Największe rabaty będą obejmować książki naszego Wydawnictwa - nawet do 50 proc., ale będziemy również starać się o jak największe promocje na książki innych wydawców. Księgarnia będzie też zaopatrzona w bogaty i różnorodny dział taniej książki - mówi Kowalska.

Innym, popularnym rozwiązaniem, które mogłoby pomóc księgarni w promocji byłoby połączenie sprzedaży książek z działalnością kawiarnianą. Tej jednak „Skrzat” na razie nie planuje. Skutecznie zachęca za to, by przekroczyć próg księgarni w dniu jej otwarcia. - Do każdego zakupu dodawać będziemy książkę (do wyboru z puli tytułów Wydawnictwa Skrzat) tylko za 1 grosz. Na czytelników czekać też będą rabaty na nasze książki do 60 proc., a w prezencie rozdamy papierowe gadżety - zaprasza Magdalena Kowalska.

W katalogu wydawnictwa znajdują się zarówno książki dla dzieci i młodzieży jak i dla dorosłych.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski