Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piątka…

Redakcja
Od prawie trzydziestu lat volkswagen golf jest nieprzerwanie najchętniej kupowanym samochodem w Niemczech i najchętniej kupowanym niemieckim samochodem na świecie. Czy także golf V odniesie sukces?

   Patrząc na to czysto statystycznie: w ciągu ostatnich 29 lat każdego dnia 2 100 klientów na całym świecie decydowało się na zakup golfa. Piąta generacja tego auta ma za zadanie zwiększyć te liczby. Czy to się uda?
   Samochody z segmentu golfa zdobywają od kilku lat coraz większy udział w zachodnioeuropejskim rynku. Od 1976 do 2002 roku udział ten wzrósł z 31,7 do 36,9 procent. Ze względu na podział w ramach segmentu - między innymi dzięki sukcesowi samochodów A-MPV - udział modeli typu hatchback zmniejszył się w tym samym okresie z 63,6 procent do 47,5 procent. Jednak ogólna wielkość sprzedaży nie zmieniła się.
   Warto zauważyć, że od czasu, kiedy do segmentu golfa stale przenikają pojazdy wywodzące się z klasy A, konkurencja wciąż rośnie. Jeżeli w czasach pierwszej generacji golfa w Europie istniało około 10 bezpośrednich modeli konkurencyjnych, w 2003 roku jest już... 130.
   Udział golfa czwartej generacji w światowej sprzedaży marki Volkswagen wyniósł 35 procent, w Europie Zachodniej - 46 procent.
   W Polsce nowy golf V pojawił się w sprzedaży kilkanaście dni temu. Przypomnijmy, że najtańsza wersja, model trendline wyposażony w silnik o pojemności 1400 ccm, kosztuje 57,2 tys. zł, a najdroższa, wersja sportline z 2-litrowym silnikiem TDI (6 biegów), 82,7 tys. zł.
(J)
Zdjęcia: Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski