MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Picasso kontra scenic

Redakcja
Pierwszy, niedawno poprawiony, uważany jest za absolutnego prekursora w swoim gatunku, drugi pojawił się na rynku dopiero co i stanowi jeżdżący przykład odwagi stylistów. Oba, zarówno renault scenic, jak i citroen xsara picasso, to przedstawiciele tak modnej ostatnio klasy kompaktowych vanów.

MH

 Już pierwszy rzut oka przekonuje nas, że linie stylizacyjne xsary i scenika, mimo wspólnych założeń, to dwie różne koncepcje. Renault zachowuje klasyczny umiar i tylko projektorowe lampy przednie zdają się przypominać o najnowszych trendach w zakresie designu. Citroen stawia na futuryzm, choć pozbawiony przesadnej krzykliwości.
 Jeśli chodzi o gabaryty karoserii, to przemawiają one nieznacznie na korzyść xsary. Jest ona dłuższa od rywala o 150 mm, szersza o 50 mm, ale też niższa o 40 mm (4275/1750/1640: 4170/1700/1680 mm).
 Masa obu pojazdów jest różna w zależności od zastosowanego silnika. W przypadku xsary rozpiętość wagi waha się w granicach od 1240 do 1300 kg, zaś w przypadku scenika od 1250 do 1290 kg. Jeśli chodzi o rozstaw osi, to jest on o 180 mm większy w xsarze (2760: 2580 mm).
 Różnice w zewnętrznym designie obu samochodów przeniesione zostały do kokpitów. Scenic oferuje sprawdzoną na przestrzeni lat, a przejawiającą się w uporządkowanej tablicy przyrządów i stonowanej w kolorach tapicerce tradycję. Picasso jest nieco odważniejsza. Świadczą o tym choćby umieszczone centralnie wskaźniki oraz osadzona w konsoli dźwignia zmiany biegów. Ergonomia w przypadku obu modeli jest zadowalająca, choć nieco lepsza w przypadku citroena. Tutaj pozycja kierowcy nie wymaga przyzwyczajenia się do specyficznego kąta ułożenia koła kierownicy względem pedałów.
 Jedno, co łączy oba wnętrza, to wrażenie przestrzeni, możliwość aranżacji poprzez ustawienie foteli, dobre wyposażenie seryjne oraz duża liczba pomysłowych schowków na drobiazgi.
 Jeśli chodzi o różnorodność jednostek napędowych, to przewaga scenika jest tutaj aż nadto widoczna. Renault pozostawia swoim potencjalnym nabywcom pięć różnych silników do wyboru. Citroe¨n zaledwie trzy. Pod maską scenika może znaleźć się benzynowy silnik o pojemności skokowej 1390 cm sześc., mocy 95 KM przy 6000 obr./min oraz momencie obrotowym 127 Nm przy 3750 obr./min, benzynowy silnik o pojemności 1598 cm sześc., mocy 107 KM przy 5750 obr./min, maksymalnym momencie obrotowym 148 Nm przy 3750 obr./min, benzynowy silnik o pojemności 1998 cm sześc., mocy 136 KM przy 5500 obr./min, momencie obrotowym 189 Nm przy 3750 obr./min, turbodiesel (DTi) o pojemności 1870 cm sześc., mocy 107 KM przy 4000 obr./min, momencie obrotowym 200 Nm przy 1500 obr./min lub turbodiesel (DCi) o pojemności 1870 cm sześc., mocy 98 KM przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 200 Nm przy 2000 obr./min.
 Pod maską citroena xsary picasso może znaleźć się benzynowy silnik o pojemności skokowej 1587 cm sześc., mocy 90 KM przy 5600 obr./min, momencie obrotowym 135 Nm przy 3000 obr./min, benzynowy silnik o pojemności 1749 cm sześc., mocy 116 KM przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4000 obr./min lub turbodiesel (HDi) o pojemności 1997 cm sześc., mocy 90 KM przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 205 Nm przy 1900 obr./min.
 Wybór pomiędzy scenikiem a xsarą picasso, wobec bardzo zbliżonych parametrów obu aut, jest wyborem pomiędzy linią stylizacyjną oraz odpowiadającym temperamentowi kierowcy silnikiem. Jeżeli ktoś hołduje tradycji i klasyce, powinien sięgnąć po renault, jeśli zaś preferencje zmierzają ku nowatorstwu i oryginalności rozwiązań, lepszym rozwiązaniem będzie zakup xsary.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski