Pierwsze cięcia w komunikacji miejskiej w Krakowie od soboty. Z powodu ferii i braku pieniędzy

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Oskar Nowak
Rzadsze kursy, skrócone lub zawieszone linie - to skutek braku pieniędzy w kasie Krakowa. Wprowadzenie cięć w komunikacji zbiegło się z feriami, gdy zawsze mniej tramwajów i autobusów było wysyłanych na ulice. Bo niby ludzi mniej w mieście. Ale po feriach, to co stracą od soboty 28 stycznia pasażerowie, już nie wróci, bo na komunikację ciągle brakuje ponad 400 mln zł. Do wspomnianych zmian w komunikacji dołączą jeszcze te związane z wlokącym się remontem ul. Królowej Jadwigi.

"W związku ze zmniejszonymi potrzebami przewozowymi podczas szkolnych ferii zimowych, a także z ograniczonymi środkami finansowymi na transport publiczny, w okresie od dnia 28.01.2023 r. (sobota) do dnia 10.02.2023 r. (piątek) Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować według następującego porządku:" - brzmi komunikat Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

Linie tramwajowe:

  • linie 19 i 49 – zostaną zawieszone;
  • linie 1, 3, 8, 18, 20, 50 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut (na linii 50 co drugi kurs będzie realizowany na trasie wariantowej do pętli Kurdwanów P+R);
  • linia 52 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut i w dni świąteczne z częstotliwością co 20 minut (w godzinach porannych co 30 minut);
  • linia 13 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza szczytem;
  • linie 2, 4, 6, 9, 10, 11, 14, 17, 21, 22, 24 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut;
  • linie 16 i 44 – będą kursować w dni powszednie w obecnych godzinach z częstotliwością co 20 minut.

Linie autobusowe:

  • linie 413, 433, 475, 482, 572 – zostaną zawieszone (w związku z zawieszeniem linii 413 zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy linii 103 i 113 celem zapewnienia równomierności kursowania autobusów po ul. Sołtysowskiej);
  • linia 105/405 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień (bez wzmocnienia w godzinach szczytu);
  • linia 130 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 12 minut;
  • linia 184 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut;
  • linia 194 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut przez cały dzień (bez wzmocnienia w godzinach szczytu);
  • linie 501 i 511 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut;
  • linia 502 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień (bez wzmocnienia w godzinach szczytu);
  • linia 503 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut.

Prace na Królowej Jadwigi – zamknięcie skrzyżowania z 28 Lipca 1943

Trwa przebudowa Królowej Jadwigi – od Jesionowej do Robla. Prace wkraczają w kolejny etap. W poniedziałek, 30 stycznia br. całkowicie dla ruchu zamknięte zostanie skrzyżowanie z ul. Podłącze i 28 Lipca 1943.

Całkowite zamknięcie skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Podłącze, 28 Lipca 1943 będzie obowiązywało od 30 stycznia do 9 maja br.

Na tarczy skrzyżowania prowadzone będą jednocześnie prace na sieciach kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, deszczowej, gazowej, teletechnicznych i elektrycznych.

Zmiany w komunikacji:

Linie dzienne:

  • linie 134, 192, 252 – nadal będą zawieszone;
  • linia 109 – zostanie zawieszona od dnia 30.01.2023 r. (w zamian będzie funkcjonować linia 752);
  • linia 102 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka – … – Piastowska – Królowej Jadwigi – Borowego – Pększyca-Grudzińskiego – Wyrwy-Furgalskiego (zawrócenie na układzie ulicznym – w taki sam sposób dla obu kierunków ruchu) – Królowej Jadwigi – Al. Focha – Al. Krasińskiego – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Cracovia Stadion (powrót: Kałuży – Al. Focha);
  • w rejonie ul. Królowej Jadwigi obsługuje kolejno następujące przystanki:
  • w kierunku Cracovii Stadion: Cichy Kącik 02, następnie przejazd ul. Królowej Jadwigi bez obsługi przystanków, Strzelnica 72 (tymczasowy przystanek na ul. Wyrwy-Furgalskiego), Lajkonika 02 i następnie wszystkie istniejące przystanki na ul. Królowej Jadwigi i Al. Focha;
  • w kierunku Krowodrzy Górki: do przystanku Tondosa 01 wszystkie istniejące, następnie: Lajkonika 71 (tymczasowy przystanek na ul. Królowej Jadwigi, przed skrętem w ul. Borowego), Strzelnica 74 (na ul. Wyrwy-Furgalskiego, obok przystanku dla kierunku przeciwnego), następnie powrót ul. Królowej Jadwigi bez obsługi przystanków, Piastowska 03 (na ul. Piastowskiej) i dalej bez zmian;
  • linia kursuje z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;
  • linia 152 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo-zmienionej: Czyżyny Dworzec – … – Al. Focha – Królowej Jadwigi – Piastowska – Cichy Kącik;
  • przystanek Piastowska w kierunku Cichego Kącika nadal będzie przeniesiony na ul. Piastowską (słupek 03);
  • przystanek początkowy Cichy Kącik nadal będzie zlokalizowany na pętli (słupek 04), dodatkowo w kierunku Czyżyn Dworca będzie funkcjonować przystanek przelotowy na ul. Piastowskiej (słupek 02);
  • linia 702 – zastępcza linia autobusowa nadal będzie kursować po dotychczasowej trasie: Bronowice Małe – Balicka – Zakliki z Mydlnik – Podłużna – Al. Kasztanowa – Kasztanowa – Al. Modrzewiowa – Królowej Jadwigi – Jesionowa – Na Błonie – Bronowice Małe (linia okrężna);
  • linia obsługuje tylko następujące przystanki: Bronowice Małe 05 (początkowy na ul. Na Błonie, przed skrzyżowaniem z ul. Balicką – jak dla linii 218, 228 i 230), Zakliki 01, Zakliki SKA 72 (tymczasowy przystanek na ul. Zakliki z Mydlnik, w rejonie przejazdu kolejowego), Chełm 01, Zielony Dół 02, Kopalina 02, Kasztanowa 02 (końcowo-początkowy), Park Decjusza 02, Jesionowa 71 (tymczasowy przystanek na ul. Jesionowej, po skręcie z ul. Królowej Jadwigi), Hamernia 71 (na ul. Na Błonie, za skrzyżowaniem z ul. Hamernia), Na Błonie 71 (na ul. Na Błonie, w rejonie skrzyżowania z ul. Trawiastą), Bronowice Małe (końcowy);
  • linia kursuje z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie, co 10 minut w soboty oraz co 15 minut w dni świąteczne (w godzinach porannych co 20 minut);
  • linia jest obsługiwana przez Operatora Mobilis Sp. z o.o. taborem typu mikrobus;
  • linia 734 – zastępcza linia autobusowa będzie kursować po nowej trasie: Cracovia Stadion – Kałuży – Al. Focha – Al. Krasińskiego (powrót: Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza) – Kościuszki – Księcia Józefa – Orla – Chełmska – Al. Kasztanowa – Al. Modrzewiowa – Jeleniowa – Leśna – Al. Kasy Oszczędności Miasta Krakowa – ZOO;
  • na okres zimowych ferii szkolnych zostaną zawieszone kursy wariantowe realizowane na trasie wydłużonej do pętli Cichy Kącik;
  • wybrane kursy w godzinach porannych i wieczornych nadal będą skrócone do przystanku Baba Jaga;
  • linia będzie obsługiwać tylko następujące przystanki: Cracovia Stadion, Muzeum Narodowe 04 (tylko w kierunku ZOO), Jubilat 04 (tylko w kierunku ZOO), Komorowskiego, Salwator (w kierunku ZOO na przystanku tramwajowym – słupek 03, w kierunku Cracovii Stadion słupek 06), Przegorzały Obwodnica, Bielany Szkoła i dalej wszystkie istniejące przystanki;
  • przystanek Zakamycze nadal będzie funkcjonować według dotychczasowych zasad: w kierunku ZOO na pętli (słupek 01), natomiast w kierunku centrum Krakowa w tymczasowej lokalizacji na ul. Rzepichy w rejonie pętli (słupek 72);
  • linia NIE będzie obsługiwać przystanków: Park Decjusza, Sielanka i Stara Wola (pozostaną one bez obsługi);
  • na nowym odcinku trasy zostanie uruchomiona nowa tymczasowa para przystanków o nazwie Jeleniowa:
  • Jeleniowa 71 – w kierunku ZOO, na ul. Leśnej, po skręcie z ul. Jeleniowej;
  • Jeleniowa 73 – w kierunku Cracovii Stadion, na ul. Jeleniowej, po skręcie z ul. Leśnej;
  • linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut we wszystkie dni tygodnia;
  • ze względu na parametry ul. Jeleniowej do obsługi będzie kierowany tabor o zmniejszonej pojemności;
  • linia 752 – zostanie uruchomiona nowa zastępcza linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Cracovia Stadion – Al. Krasińskiego (powrót przez ul: Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza) – Kościuszki – Księcia Józefa (na odcinku między przystankami Przegorzały i Na Krępaku przejazd “starą” ulicą) – pętla Bielany – Księcia Józefa – Orla – Chełmska – Chełm – Al. Kasztanowa – Al. Modrzewiowa – Królowej Jadwigi – Junacka – Chełm – Olszanicka – Cmentarz Olszanica;
  • wybrane kursy będą realizowane z pominięciem pętli Bielany;
  • linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki na trasie;
  • przystanek Bielany Szkoła będzie funkcjonować w następujący sposób:
  • w kierunku Cmentarza Olszanica dwukrotnie: na ul. Księcia Józefa (słupek 01 – obsługiwany tylko przez kursy przejeżdżające przez pętlę Bielany) oraz na ul. Orlej (słupek 04 – obsługiwany przez wszystkie kursy);
  • w kierunku Cracovii Stadion tylko na ul. Księcia Józefa w kierunku centrum miasta, po zawróceniu na pętli Bielany lub po skręcie bezpośrednio z ul. Orlej (słupek 02);
  • przystanek Bielany w kierunku Cmentarza Olszanica będzie funkcjonować na ul. Księcia Józefa przed pętlą (słupek 03), natomiast w kierunku centrum Krakowa na pętli (słupek 01);
  • przystanek Zakamycze w kierunku Cmentarza Olszanica będzie funkcjonować na pętli (słupek 01), natomiast w kierunku centrum Krakowa w tymczasowej lokalizacji na ul. Rzepichy w rejonie pętli (słupek 72);
  • przystanek Chełm 01 (na ul. Chełmskiej, w kierunku ul. Junackiej i Al. Kasztanowej) będzie obsługiwany w obu kierunkach;
  • zostaną uruchomione nowe tymczasowe przystanki o nazwie Park Decjusza:
  • Park Decjusza 71 – w kierunku Cmentarza Olszanica, na ul. Królowej Jadwigi, po skręcie w lewo z Al. Modrzewiowej;
  • Park Decjusza 72 – w kierunku centrum Krakowa, na ul. Królowej Jadwigi, przed skrętem w Al. Modrzewiową;
  • linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut we wszystkie dni tygodnia i co 60 minut w dni świąteczne w godzinach porannych;
  • linia 792 – zastępcza linia autobusowa nadal będzie kursować po dotychczasowej trasie: Cracovia Stadion – Al. Krasińskiego (powrót przez ul: Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza) – Kościuszki – Księcia Józefa – Orla – Chełmska – Chełm – Al. Kasztanowa – Al. Modrzewiowa – Królowej Jadwigi – Junacka – Chełm – Olszanicka – Olszanica Bory;
  • NIE będzie kursów wariantowych realizowanych tylko do pętli Cmentarz Olszanica (zostaną zastąpione linią 752);
  • linia nadal będzie obsługiwać tylko następujące przystanki: Cracovia Stadion, Muzeum Narodowe 04 (tylko w kierunku Olszanicy), Jubilat 04 (tylko w kierunku Olszanicy), Komorowskiego, Salwator (w kierunku Olszanicy na przystanku tramwajowym – słupek 03, w kierunku Cracovii Stadion słupek 06), Przegorzały Obwodnica, Bielany Szkoła i dalej wszystkie istniejące przystanki;
  • przystanek Zakamycze nadal będzie funkcjonować według dotychczasowych zasad: w kierunku Olszanicy na pętli (słupek 01), natomiast w kierunku centrum Krakowa w tymczasowej lokalizacji na ul. Rzepichy w rejonie pętli (słupek 72);
  • przystanek Chełm 01 (na ul. Chełmskiej, w kierunku ul. Junackiej i Al. Kasztanowej) nadal będzie obsługiwany w obu kierunkach;
  • zostaną uruchomione nowe tymczasowe przystanki o nazwie Park Decjusza:
  • Park Decjusza 71 – w kierunku Cmentarza Olszanica, na ul. Królowej Jadwigi, po skręcie w lewo z Al. Modrzewiowej;
  • Park Decjusza 72 – w kierunku centrum Krakowa, na ul. Królowej Jadwigi, przed skrętem w Al. Modrzewiową;
  • linia będzie kursować z częstotliwością co 30 minut we wszystkie dni tygodnia i co 60 minut w dni świąteczne w godzinach porannych.

Linie nocne:

  • linia 609 – nadal będzie zawieszona;
  • linia 605 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): Złocień – … – przystanek Poczta Główna – dalej w obu kierunkach: Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Piłsudskiego – Al. Focha – Królowej Jadwigi – Piastowska – Cichy Kącik;
  • linia NIE będzie obsługiwać przystanków: Plac Wszystkich Świętych i Filharmonia;
  • na wydłużonym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
  • przystanek początkowy Cichy Kącik będzie zlokalizowany na pętli (słupek 04), dodatkowo w kierunku Złocienia będzie funkcjonować przystanek przelotowy na ul. Piastowskiej (słupek 02);
  • linia 902 – będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Dworzec Główny Wschód – … – Piłsudskiego – Al. Krasińskiego – Kościuszki – Księcia Józefa– obwodnica Przegorzał– Księcia Józefa – Orla – Chełmska – Chełm – Al. Kasztanowa – Al. Modrzewiowa – Królowej Jadwigi – Junacka – Chełm – Olszanicka – … – Kraków Airport;
  • linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
  • przystanek Zakamycze nadal będzie funkcjonować według dotychczasowych zasad: w kierunku Kraków Airport na pętli (słupek 01), natomiast w kierunku centrum Krakowa w tymczasowej lokalizacji na ul. Rzepichy w rejonie pętli (słupek 72);
  • przystanek Chełm 01 (na ul. Chełmskiej, w kierunku ul. Junackiej i Al. Kasztanowej) będzie obsługiwany w obu kierunkach;
  • zostaną uruchomione nowe tymczasowe przystanki o nazwie Park Decjusza:
  • Park Decjusza 71 – w kierunku Cmentarza Olszanica, na ul. Królowej Jadwigi, po skręcie w lewo z Al. Modrzewiowej;
  • Park Decjusza 72 – w kierunku centrum Krakowa, na ul. Królowej Jadwigi, przed skrętem w Al. Modrzewiową;
  • przystanki: Zielony Dół, Kopalina i Kasztanowa nadal będą obsługiwane w kierunku przeciwnym do stałej trasy.

Powstaje nowy układ drogowy łączący Nowohucką z Galicyjską

Powstaje nowy układ drogowy łączący Nowohucką z Galicyjską. Za roboty odpowiada deweloper w ramach inwestycji niedrogowej.

Deweloper zintensyfikuje prace na ul. Ciepłowniczej, pojawią się zmiany w organizacji ruchu.

Zakres robót: przebudowa i budowa infrastruktury podziemnej, prace brukarskie i bitumiczne.

  • Od piątku, 27 stycznia, do niedzieli, 29 stycznia* – zwężona zostanie jezdnia ul. Ciepłowniczej (prawy pas, w kierunku Nowohuckiej), pomiędzy ul. Skręconą a przejazdem kolejowym. Na skrzyżowaniu ul. Ciepłowniczej z ul. Nowohucką dostępne wszystkie pasy.
  • Od poniedziałku 30 stycznia, do piątku, 3 lutego* – zamknięta zostanie ul. Ciepłownicza, pomiędzy ul. Skręconą, a przejazdem kolejowym. Ciąg pieszy zachowany po prawej stronie jezdni, w kierunku ul. Nowohuckiej. Brak możliwości skrętu w lewo, z ul. Skręconej w ul. Ciepłowniczą. Objazdy dla kierowców ul.: Ciepłowniczą, Isep, Ogłęczyzna, Sołtysowską, Centralną, al. Pokoju i Nowohucką.

* Realizacja prac uzależniona będzie od warunków pogodowych, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, od piątku (3 lutego) od ok. godz. 22.00 ul. Ciepłownicza pomiędzy Skręconą a przejazdem kolejowym zostanie całkowicie otwarta dla ruchu, w przeciwnym wypadku, ten fragment zostanie otwarty z utrzymanym zawężeniem i roboty wydłużą się, do mniej więcej 10 lutego br

Nowe narzędzie do walki z cyberprzestępczością od CERT Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pierwsze cięcia w komunikacji miejskiej w Krakowie od soboty. Z powodu ferii i braku pieniędzy - Gazeta Krakowska

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
28 stycznia, 21:22, Leszek 61:

Brak pieniędzy? Może najpierw zlikwidują darmowe przewozy brudnych rowerów, wpychanych między pasażerów, a nie ustępujących miejsca wózkom dziecinnym i inwalidzkim.

Kto W OGÓLE zezwolił na przewozy rowerów w autobusach i tramwajach? Co za idiota? Pewnie Franek jakiś.

W ogóle czegoś takiego być nie powinno — wózek dziecinny, to jeszcze zrozumiałe (chociaż to też przeszkadza i sporo miejsca zajmuje), ale rowerzysta czy hulajnogista niech sobie „aktywnie korzysta” ze swego środka lokomocji, a nie pcha się z nim między ludzi.

L
Leszek 61
Brak pieniędzy? Może najpierw zlikwidują darmowe przewozy brudnych rowerów, wpychanych między pasażerów, a nie ustępujących miejsca wózkom dziecinnym i inwalidzkim.
Z
Zbigniew Rusek
Szkoda, że nie zlikwidowali trmawaju linii 44, gdyż na tej linii wagony wożą po kilku pasażerów, a czasem jedzie sam motorniczy, a dodatkowy, zbędny trmawaj na ul. Lubicz i Basztowej zwiększa korki tramwajowe, ktore blokują tam przejazd autobusów (urzednicy skazali na w/w ulicach autobusy na jazdę torowiskiem, choćby korek tramwajowy ciągnął się na długość całej ulicy). Linia 44 jest zbędna!!! lepiej, by dali normalną częstotliwość autobusów 124/424 (na ulicy Ułanów autobus jest średnio raz na 40 minut, oraz BY na wielu liniach poprawiono częstotlwiość w soboty i niedziele - do takiej, jaka była przed letniki wakacjami (zwykle autobusy kursują znacznie rzadziej niż tramwaje, a tak nie powinno być).
C
Cadyk
28 stycznia, 18:28, Paweł Bodzioch:

Nie lepiej zatrudnić mniej urzędników, a w autobusach na wyświetlaczach zrobić płatne reklamy. Sądzę, że problem by się rozwiązał. A tak to pozostanie mi marznąc na przystanku 10 do 20 minut, a nawet dłużej przez korki. Brawo!

Codzi o , że ci co nie mają smartfona plus sieć, nie będą oje jeździć do pracy, bo nie będzie nad nimi kontroli

P
Paweł Bodzioch
Nie lepiej zatrudnić mniej urzędników, a w autobusach na wyświetlaczach zrobić płatne reklamy. Sądzę, że problem by się rozwiązał. A tak to pozostanie mi marznąc na przystanku 10 do 20 minut, a nawet dłużej przez korki. Brawo!
W
Wernyhora
W związku z tym, że trzeba oszczędzać proponuję zmienić ustrojowe prawo samorządu terytorialnego w ten sposób, żeby Rada Miasta Krakowa liczyła połowę mniej radnych.
E
Ehh
Kraków widocznie słabo promuje CZEMPIONA, gdyby na autobusach wozili reklamy LOVE CZEMPION, to by jakas fundacja doplacala albo jakby sie ścigali jak F1,to by pozyskano sponsora, który by oddal troche za paliwo ze ,,światowych rynków "No ale w sumie tu monopolista nie musi sie reklamowac.Moga sobie organizowac igrzyska,ściągać dziadka na selejcjonera,ba nawet wykupić transmisje ekstraklasy...Saudyjskiej .
T
Teksty z habada
Problem to nowe zarządzaniem komunikacja , może celowe aby przesiadac się na rowery i hulajnogi nawet w zimie, moze aby inwigilować i zmusić mieszkańców do logiwan, elektronicznych , za chwilę nie będzie biletów papierowych bo nie ma pieniędzy, ba za chwilę nie będzie kart MPK tylko aplikacje, oczywiście bez gniazdek do doładowania telefonu w autobusieitd
T
To stajnia Augiasza
28 stycznia, 12:31, Palież:

Wystarczy zmienić zarządzających transportem i wszystko wróci do normy

28 stycznia, 12:33, To stajnia Augiasza:

Aby uzdrowić sytuację w Krakowie, to trzeba byłoby chyba zrobić generalny „lokaut” w UMK i powiązanych instytucjach: ZZM, ZTM i in. — i przyjąć nowych ludzi, nieskażonych.

Zapomniałem: a przede wszystkim zweryfikować celowość istnienia każdego stanowiska z osobna, aby znacząco zredukować liczbę „stołków”.

T
To stajnia Augiasza
28 stycznia, 12:31, Palież:

Wystarczy zmienić zarządzających transportem i wszystko wróci do normy

Aby uzdrowić sytuację w Krakowie, to trzeba byłoby chyba zrobić generalny „lokaut” w UMK i powiązanych instytucjach: ZZM, ZTM i in. — i przyjąć nowych ludzi, nieskażonych.

G
Gość
…ale na „telewizję miejską” i „cogiteony” jakieś to forsa jest, prawda?
P
Palież
Wystarczy zmienić zarządzających transportem i wszystko wróci do normy
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie