18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

reklama

   Pierwsze kroki w jodze

RedakcjaZaktualizowano 
Joga to system samodoskonalenia. To wiedza o tym, jak uciszyć niespokojny umysł i skierować energię na twórcze tory.

Pozycja rozszerzonego trójkąta

   Joga przeznaczona jest dla ludzi w każdym wieku. U dzieci i młodzieży koryguje postawę ciała i buduje stabilność emocjonalną. Dorosłym pomaga przywrócić zdrowie i zachować sprawność oraz witalność aż do późnej starości. Kobietom w ciąży przynosi ulgę w typowych dla tego stanu dolegliwościach, przygotowuje do aktywnego porodu i pozwala przeżyć radosne macierzyństwo. Dla wszystkich joga jest skutecznym narzędziem w walce ze stresem.
   Jak ćwiczyć? - Znajdź spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie ci przeszkadzał i rozpraszał twojej uwagi - zaleca Agnieszka Kocot, instruktorka jogi z Joga Centrum w Krakowie. - Praktykę najlepiej rozpocząć z pustym żołądkiem rano lub co najmniej dwie godziny po posiłku o dowolnej porze dnia.

Pozycja rozszerzonego trójkąta

(Utthita Trikonasana)

   1. Stań w rozkroku na szerokość ok. 1 metra. Ręce rozciągnij na boki i utrzymaj w linii z barkami. Dłonie skierowane są w dół.
   2. Skręć stopy w prawą stronę - prawą stopę o 90 st., lewą o 45 st. Wyprostuj obie nogi i unieś rzepki kolanowe.
   3. Wraz z wydechem wyciągnij tułów jak najdalej na prawą stronę. Następnie połóż prawą dłoń na prawej nodze, zwracając jednocześnie uwagę, aby stopy, biodra, tułów i głowę utrzymywać w jednej linii.
   4. Lewą rękę wyciągnij do góry i patrz na kciuk. Nie zginaj kolan i staraj się dociskać stopy do podłogi. Cały czas oddychaj normalnie i równomiernie, nie napinaj twarzy i szyi. Pozostań w tej pozycji przez 30 sekund. Zwróć uwagę, by brzuch i dolny odcinek pleców były rozluźnione.
   5. Wykonując wdech, podnieś prawą dłoń i wróć do pozycji opisanej w pkt 2. Powtórz to samo w lewą stronę, następnie połącz stopy, opuść ręce i wykonaj kilka spokojnych oddechów.
   6. Powtórz ćwiczenie na obie strony kilka razy, coraz intensywniej rozciągając tyły kolan, otwierając biodra i klatkę piersiową.

Efekty

   Pozycja ta pomaga skorygować sztywność bioder i lekkie wady nóg oraz umożliwia ich symetryczny rozwój; wpływa pozytywnie na okolicę kostek. Rozwija klatkę piersiową, poprawiając oddech. Pomaga uśmierzyć bóle pleców i szyi. Asana ta należy do grupy pozycji stojących, które zwiększając elastyczność i stabilność całego ciała przynoszą jednocześnie równowagę emocjonalną i zdrową pewność siebie.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3