Pierwsze kroki w jodze

Redakcja
Jak bardzo przywiązani jesteśmy do krzeseł i miękkich, wygodnych foteli, może nam jedynie powiedzieć nasz niestabilny kręgosłup i sztywna miednica. Agnieszka Kocot, instruktor jogi z Joga Centrum proponuje, byśmy dziś na chwilę zeszli "do parteru" i spróbowali obudzić świadomość naszych nóg, bioder oraz kręgosłupa poprzez praktykę różnego rodzaju siadów stosowanych w jodze.

   - Na dzisiejszą lekcję jogi zapraszam szczególnie tych, którzy czują dużą sztywność miednicy, pachwin i dolnych pleców, cierpią na dolegliwości układu moczowego i rozrodczego; panie z zaburzeniami menstruacyjnymi, ale również tych, którzy chcieliby uwolnić ogromne pokłady energii zablokowane w miednicy - zachęca Agnieszka Kocot.
Baddha Konasana
- pozycja szewca
   1._Znajdź spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał i rozpraszał Twojej uwagi.
   2. Usiądź na złożonym w kostkę kocu lub twardej poduszce i wyprostuj nogi. Niech tylko pośladki znajdują się na kocu, natomiast uda będą poza kocem.
   3. Zegnij nogi tak, aby kolana opadały na boki, a stopy były złączone razem podeszwami.
   4. Umieść pięty jak najbliżej krocza.
   5. Odsuwaj kolana jak najdalej od bioder i opuszczaj je powoli w stronę podłogi rozluźniając pachwiny.
   6. Chwyć dłońmi za duże paluchy i wykorzystując nacisk paluchów na palce dłoni, wyciągnij w górę kręgosłup. Utrzymuj lekko zgięte łokcie blisko tułowia.
   7. Unieś wysoko mostek i zroluj barki w tył. Nie napinaj brzucha.
   8. Patrz prosto przed siebie lub na koniec nosa i oddychaj spokojnie.
   9. Staraj się jak najpełniej rozluźnić pachwiny, co spowoduje ich otwarcie i rozluźnienie stawów biodrowych.
   10. Pozostań w tej pozycji około 1 minuty, a następnie zwolnij uchwyt i wyprostuj nogi.
   11. Powtórz ten siad kilka razy.
   Uwaga: Jeśli pachwiny są sztywne, można położyć dłonie na udach blisko kolan i nacisnąć je w stronę podłogi. Bardzo korzystne jest wykonywanie tego ćwiczenia z partnerem, który delikatnie dłońmi pomaga opuścić kolana.
   Pozycję tę można wykonywać o każdej porze dnia, również bezpośrednio po posiłku. Warto siadać w niej codziennie, np. podczas oglądania telewizji czy przeprowadzania rozmów. Każda okazja jest dobra. Stopniowo kręgosłup będzie się stawał coraz bardziej stabilny, a miednica elastyczna.
Efekty:
   _Baddha Konasana
jest dobrodziejstwem zwłaszcza dla osób mających problemy z układem moczowym, nerkami, przepukliną, prostatą, jądrami i rwą kulszową. Utrzymuje w zdrowiu okolice miednicy, reguluje krwawienie podczas menstruacji i pobudza jajniki. Jest szczególnie zalecana kobietom w ciąży, gdyż uelastycznia biodra i wzmacnia mięśnie dna miednicy przygotowując do porodu. Unoszenie kręgosłupa wbrew sile grawitacji przyczynia się do zwolnienia procesu starzenia się kręgosłupa.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie