reklama

Piwo zastygło

RedakcjaZaktualizowano 
W I półroczu, według nieoficjalnych danych, największy w regionie browar, Okocimskie Zakłady Piwowarskie SA sprzedały ok. tys. 850 hl złotego napoju. Okocim osiągnął w ten sposób ok. 17-procentowy wzrost sprzedaży, w porównaniu z wynikami z pierwszych sześciu miesięcy ub.r.

Małopolskie i podkarpackie browary radzą sobie lepiej niż reszta branży

 (INF. WŁ.) Dwie tegoroczne podwyżki akcyzy - w lutym i czerwcu - spowodowały stagnację polskiego rynku piwnego. Ogólnopolskie wyniki z pierwszego półrocza (około 12 mln hl.) wskazują, że sprzedaż piwa w naszym kraju, po raz pierwszy od wielu lat, przestała rosnąć. Na tle całej branży małopolskie i podkarpackie browary radzą sobie całkiem dobrze.
 Przypomnijmy, że prezes Okocimia Marcin Piróg zapowiedział, że jego firma chce osiągnąć w tym roku sprzedaż na poziomie 1,75 mln hl. Ambicją browaru z Brzeska jest osiągnięcie "w najbliższym czasie" 10-procentowego udziału w rynku.
 Także jedną dziesiątą rynku, chce mieć za dwa, trzy lata austriacka grupa Brau Union, w której skład, oprócz Browarów Warszawskich i Kujawiaka z Bydgoszczy, wchodzi także Van Pur z podrzeszowskiej Rakszawy. Na razie BU jest czwartą siłą na polskim rynku browarniczym - wyprzedzają ją: Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska oraz Okocim. Austiacy chcą, identycznie jak browar z Brzeska, osiągnąć w tym roku 1,75 mln hl. sprzedaży. Będzie im jednak trudniej, gdyż w I półroczu sprzedali tylko 721,5 tys. hl. piwa, a to tylko 88 proc. sprzedaży, jaką trzy browary miały w I połowie zeszłego roku. Jak powiedziała "Dziennikowi" Justyna Piszczek, rzecznik prasowy BU, browar Van Pur ma ponad 1/3 w całej sprzedaży grupy.
 Strzelec może się pochwalić sprzedażą 145 tys. hl piwa w I półroczu. Większość wyprodukowano w browarze w Jędrzejowie, który działa od początku istnienia spółki, a z funkcjonującego od kwietnia br. browaru w Rybniku pochodziło prawie 30 tys. hl.
 Półroczny wynik Strzelca oznacza 29-procentowy wzrost sprzedaży, w stosunku do rezultatu z I połowy zeszłego roku. Jednak nawet taka duża dynamika nie zadowala prezesa Adama Brodowskiego. Spółka założyła, że osiągnie w tym roku aż 50-procentowy wzrost sprzedaży. Na koniec roku ma ona wynieść 350-400 tys. hl. _- Docelowo na koniec 2001 roku chcemy mieć 1,8-2 proc. rynku - _zapowiada Brodowski.
 Browar w Leżajsku jest trzeci co do wydajności spośród wszystkich zakładów należących do grupy Żywiec. Cała grupa sprzedała w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. ok. 3,8 mln hl piwa. Krzysztof Rut, rzecznik Żywca, nie chciał nam ujawnić, jaką część z tego wyprodukowano w Leżajsku. Powiedział jedynie, że tamtejszy browar wypełnia swoje zadania, a sprzedaż, jaką osiągnął w I półroczu 2001 r., przewyższa wynik z I połowy ub.r.
 BARTŁOMIEJ MAYER

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3