Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piwo zastygło

Redakcja
W I półroczu, według nieoficjalnych danych, największy w regionie browar, Okocimskie Zakłady Piwowarskie SA sprzedały ok. tys. 850 hl złotego napoju. Okocim osiągnął w ten sposób ok. 17-procentowy wzrost sprzedaży, w porównaniu z wynikami z pierwszych sześciu miesięcy ub.r.

Małopolskie i podkarpackie browary radzą sobie lepiej niż reszta branży

 (INF. WŁ.) Dwie tegoroczne podwyżki akcyzy - w lutym i czerwcu - spowodowały stagnację polskiego rynku piwnego. Ogólnopolskie wyniki z pierwszego półrocza (około 12 mln hl.) wskazują, że sprzedaż piwa w naszym kraju, po raz pierwszy od wielu lat, przestała rosnąć. Na tle całej branży małopolskie i podkarpackie browary radzą sobie całkiem dobrze.
 Przypomnijmy, że prezes Okocimia Marcin Piróg zapowiedział, że jego firma chce osiągnąć w tym roku sprzedaż na poziomie 1,75 mln hl. Ambicją browaru z Brzeska jest osiągnięcie "w najbliższym czasie" 10-procentowego udziału w rynku.
 Także jedną dziesiątą rynku, chce mieć za dwa, trzy lata austriacka grupa Brau Union, w której skład, oprócz Browarów Warszawskich i Kujawiaka z Bydgoszczy, wchodzi także Van Pur z podrzeszowskiej Rakszawy. Na razie BU jest czwartą siłą na polskim rynku browarniczym - wyprzedzają ją: Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska oraz Okocim. Austiacy chcą, identycznie jak browar z Brzeska, osiągnąć w tym roku 1,75 mln hl. sprzedaży. Będzie im jednak trudniej, gdyż w I półroczu sprzedali tylko 721,5 tys. hl. piwa, a to tylko 88 proc. sprzedaży, jaką trzy browary miały w I połowie zeszłego roku. Jak powiedziała "Dziennikowi" Justyna Piszczek, rzecznik prasowy BU, browar Van Pur ma ponad 1/3 w całej sprzedaży grupy.
 Strzelec może się pochwalić sprzedażą 145 tys. hl piwa w I półroczu. Większość wyprodukowano w browarze w Jędrzejowie, który działa od początku istnienia spółki, a z funkcjonującego od kwietnia br. browaru w Rybniku pochodziło prawie 30 tys. hl.
 Półroczny wynik Strzelca oznacza 29-procentowy wzrost sprzedaży, w stosunku do rezultatu z I połowy zeszłego roku. Jednak nawet taka duża dynamika nie zadowala prezesa Adama Brodowskiego. Spółka założyła, że osiągnie w tym roku aż 50-procentowy wzrost sprzedaży. Na koniec roku ma ona wynieść 350-400 tys. hl. _- Docelowo na koniec 2001 roku chcemy mieć 1,8-2 proc. rynku - _zapowiada Brodowski.
 Browar w Leżajsku jest trzeci co do wydajności spośród wszystkich zakładów należących do grupy Żywiec. Cała grupa sprzedała w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. ok. 3,8 mln hl piwa. Krzysztof Rut, rzecznik Żywca, nie chciał nam ujawnić, jaką część z tego wyprodukowano w Leżajsku. Powiedział jedynie, że tamtejszy browar wypełnia swoje zadania, a sprzedaż, jaką osiągnął w I półroczu 2001 r., przewyższa wynik z I połowy ub.r.
 BARTŁOMIEJ MAYER

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski