Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Planują nową zakopiankę w Krakowie. Początek w Bieżanowie albo na Bielanach

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Wciąż nie ustalono społecznego wariantu przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice.
Wciąż nie ustalono społecznego wariantu przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice. Anna Kaczmarz
Zespół zadaniowy ds. ustalenia przebiegu planowanej trasy S7 Kraków - Myślenice w związku z brakiem aprobaty pozostałych gmin co do proponowanych wariantów, skupił się na wyznaczeniu nowej drogi na terenie stolicy Małopolski. Obecnie brane są pod uwagę dwa rozwiązania co do początku trasy - wyznaczenie go na węźle Bieżanów albo też na węźle Bielany.

- Podczas rozmów z przedstawicielami pozostałych samorządów, po których terenach planowana droga S7 mogłaby przebiegać nie osiągnięto porozumienia, co do możliwego przebiegu przedmiotowej trasy. Zespół zadaniowy ds. opracowania przebiegu na terenie gminy Kraków korytarza dla drogi ekpresowej S7 odcinek Kraków – Myślenice skupia się więc na wyznaczeniu możliwości budowy drogi w granicach administracyjnych Krakowa. Aktualnie rozważane jest rozpoczęcie planowanego odcinka drogi S7 w węzłach Kraków Bielany oraz Kraków Bieżanów, ale ostateczna decyzja zostanie podjęta przez członków zespołu - informuje Kamil Popiela z krakowskiego magistratu.

Oprotestowane warianty S7 Kraków - Myślenice

Przypomnijmy, że na początku tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła propozycję sześciu korytarzy dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice:

  • 1. Kraków, Mogilany, Świątniki Górne, Myślenice (23,62 km; 3 tunele; szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,67 mld zł),
  • 2. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Mogilany, Myślenice (24,56 km; 5 tuneli; 6,01 mld zł),
  • 3. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Myślenice (24,31 km; 5 tuneli; 6,5 mld zł),
  • 4. Kraków, Wieliczka, Siepraw, Myślenice (26,18 km; 5 tuneli; 6,25 mld zł),
  • 5. Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Mogilany, Myślenice (28,71 km; 5 tuneli; 5,9 mld zł).
  • 6. Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Siepraw, Myślenice (29,13 km; 4 tunele; 6,07 mld zł).

Rozpoczęły się protesty dotyczące wszystkich wariantów. Często było tak, że mieszkańcy byli przeciwni wariantom dotyczącym poprowadzenia drogi w sąsiedztwie ich budynków, ale popierali inne korytarze lub jeden korytarz. Podjęto więc decyzję o wypracowaniu wariantu społecznego.

Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców

Tunel na zakopiance wreszcie otwarty dla kierowców! Historyc...

Problemy z wariantem społecznym nowej zakopianki

27 maja rozpoczął w Krakowie prace zespół, który ma przygotować propozycję tzw. korytarza społecznego nowej trasy S7 z Krakowa do Myślenic, możliwego do zaakceptowania przez krakowian.

Okazało się, że dotrzymanie terminu i wyznaczenie do 30 września wariantu społecznego nie powiodło się. Prace nadal kontynuowano.

Podczas obrad zespołu zaprezentowano warianty: wschodni - rozpoczynający się na węźle autostrady A4 Kraków Bieżanów, omijający od wschodu obszary chronione kopalni soli w Wieliczce, prowadzący przez gminy: Wieliczka, Biskupice, Dobczyce, Siepraw, Myślenice po wschodniej stronie Myślenic do istniejącej drogi S7 w okolicy miejscowości Stróża;
zachodni – rozpoczynający się na węźle autostradowym Kraków Kryspinów, prowadzący przez gminy Liszki, Skawina, Sułkowice, Myślenice po zachodniej stronie Myślenic do istniejącego zakończenia drogi S7 w miejscowości Stróża.

31 października do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad skierowano pismo przedstawiające stanowisko miasta w sprawie skupienia się w ramach dalszych prac wyłącznie na odcinku planowanej trasy w granicach administracyjnych Krakowa z powodu brak uzyskania aprobaty pozostałych gmin w odniesieniu do zaproponowanych przez zespół zadaniowy wariantów przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7.

Przywołane zostały w nim wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.

Trwają prace związane z przebudową al. 29 Listopada w Krakowie.

Kraków. Rozbudowa al. 29 Listopada: postępy prac i nowe utrudnienia

W skład zespołu ds. przebiegu S7 Kraków - Myślenice wchodzą m.in.: eksperci, przedstawiciele wszystkich klubów w radzie miasta, przewodniczący dzielnic, przez które miały przebiegać dotychczas proponowane trasy nowej S7, zastępcy prezydenta Krakowa – Andrzej Kulig i Jerzy Muzyk oraz reprezentanci miejskich instytucji, w tym Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Zarządu Inwestycji Miejskich, Zarządu Transportu Publicznego, Wydziałów UMK: Miejskiego Inżyniera Ruchu, Kształtowania Środowiska, Gospodarki Komunalnej, Planowania Przestrzennego, Geodezji, jednostki Klimat – Energia – Gospodarka Wodna.

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Planują nową zakopiankę w Krakowie. Początek w Bieżanowie albo na Bielanach - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski