Po prawie 20 latach remontu nadeszła wiekopomna chwila. Ważna droga na lotnisko w Balicach w końcu otwarta dla samochodów!

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Tak wygląda ulica Królowej Jadwigi po modernizacji
Tak wygląda ulica Królowej Jadwigi po modernizacji Adam Wojnar
- Zakończyła się jedna z najdłużej trwających inwestycji drogowych w historii naszego miasta - mówi wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig. Chodzi o modernizację ulicy Królowej Jadwigi, która jest kluczową drogą dojazdową na lotnisko w podkrakowskich Balicach. Inwestycja trwała długo: z przerwami blisko 20 lat.

Droga na lotnisko w końcu nie jest dziurawa. Prace trwały blisko 20 lat

Ulica Królowej Jadwigi została otwarta dla samochodów. Realizacja ostatniego etapu inwestycji, czyli modernizacja fragmentu ważnej drogi od ul. Jesionowej do ul. Robla, zakończyła się zgodnie z planem.

- Kończymy etap ostatni, stosunkowo najkrótszy, ale skomplikowany, bo dotyczył bardzo newralgicznego skrzyżowania - zarówno z ulicą Jesionową, jak i 28 Lipca 1943. To sprawiało, że był to kręgosłup komunikacyjny dla tej części miasta, a co więcej ulica Królowej Jadwigi łączyła lotnisko z centrum miasta. To także ważny rejon ze względu na punkty usługowe. Niskie położenie oraz spływ wód, a także liczne instalacje kumulujące się w drodze, sprawiały, że ta inwestycja była bardzo wymagająca - poinformował w środę 31 maja zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig.

1 czerwca na ul. Królowej Jadwigi przywrócony został ruch autobusów komunikacji miejskiej.

Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Po prawie 20 latach remontu nadeszła wiekopomna chwila. Ważna droga na lotnisko w Balicach w końcu otwarta dla samochodów! - Gazeta Krakowska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukasz F. i Łukasz G.
31 maja, 18:02, Łukasz F. i Łukasz G.:

Wkrótce przystąpimy do drugiego etapu modernizacji ul. Królowej Jadwigi, a mianowicie po obu jej stronach bezpośrednio na pasach ruchu wyznaczymy miejsca postojowe, podobnie jak to jest na Meissnera i Dietla.

Aha! Ale w trzecim etapie wyznaczymy w tym samym miejscu pedauo-pasy dla pedauowców i nie będzie już miejsca dla samochodów, tylko my będziemy swoimi beemkami tam pomykać, haha :)

P
Pracownik lotniska
Czy ktoś z dziennikarzy mógłby zapytać urzędników dlaczego po remoncie ta "ważna droga na lotnisko" jest przeznaczona tylko dla samochodów? Po to została wyremontowana, żeby nie dało się dojechać komunikacją na lotnisko? Gdzie tu sens? Jaki jest powód likwidacji linii 252? To już naprawdę lepiej było kiedy autobus jeździł po dziurach, ale jeździł.
Ł
Łukasz F. i Łukasz G.
Wkrótce przystąpimy do drugiego etapu modernizacji ul. Królowej Jadwigi, a mianowicie po obu jej stronach bezpośrednio na pasach ruchu wyznaczymy miejsca postojowe, podobnie jak to jest na Meissnera i Dietla.
Z
Zbigniew Rusek
Na jezdnym zdjęciu widać tzw. poduszkowy prób. Nie powinni go tam robic, gdyz kursują autobusy. Owszem, przednie koła autobusu nie przejeżdżają przez próg (gdyż autobus jest dużo szerszy niż samochód osobowy), ale tylne już - niestety - jadą po tej nierowności, ponieważ są bliźniacze. Na trasach autobusów ABSOLUTNIE nie powinno się stawiać tego rodzaju szykan, ani też sygnalziacji swietlnej (z wyjątkiem takiej, która by generowała autobusom zielone światło, ksoztem innych uczestników ruchu drogowego - zwłaszcza pieszych). Autobus powinien PĘDZIĆ i mieć pierwszeństwo przejazdu, a spowalniacze lepiej dawać TRAMWAJOM.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie