Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pod choinkę najczęściej kupujemy… kosmetyki

P

Kosmetyki to najczęściej wybierane prezenty pod choinkę. W tym roku podaruje je ponad połowa z nas, jak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Douglas Polska, największej w Polsce sieci perfumerii.

Chociaż częściej na zakup kosmetyków zdecydują się kobiety niż mężczyźni, to właśnie mężczyźni kupią prezenty o większej wartości. Mieszkańcy południowego regionu Polski na świąteczny upominek wybiorą kosmetyki do pielęgnacji ciała.

W tym roku kosmetyki na prezent świąteczny wybierze ponad połowa Polaków i to bez względu na wiek, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Kosmetyczne upominki częściej wybiorą kobiety (55 proc.) niż mężczyźni (45 proc.). Wśród kosmetycznych podarunków największe triumfy święci odwieczny symbol luksusu – perfumy. Taki prezent wybiorą najczęściej osoby młode, w wieku 18-29 lat (72 proc.), a także mężczyźni (64 proc.). Mieszkańcy regionu południowego najczęściej na świąteczny upominek wybiorą kosmetyki do pielęgnacji ciała (27 proc.). Prawie co 4 z nas podaruje zestawy świąteczne.

Dobrą wiadomością dla wszystkich pań, które czekają na swoje upominki, jest fakt, iż to właśnie mężczyźni na kosmetyczne prezenty wydadzą więcej niż kobiety – 34 proc. panów przeznaczy na nie ponad 200 zł. Mężczyźni deklarują również, że wpływ na ich decyzję ma marka producenta (33 proc.).

Mimo że przy wyborze kosmetyków na prezent ponad połowa z nas kieruje się ceną (53 proc.), to ważne są też wysoka jakość produktów (33 proc.) i marka producenta (28 proc.). Kosmetyki na świąteczne upominki Polacy kupią najczęściej w dużych sieciach drogeryjnych i perfumeriach.

Blisko połowa Polaków (49 proc.) kupuje prezenty w pierwszej połowie grudnia. O świątecznych upominkach jednak wcześniej myślą kobiety. Panowie odkładają zakupy na ostatnią chwilę – 13 proc. z nich kupi kosmetyki na dzień lub dwa przed świętami. - Duża część klientów naszych perfumerii przyznaje, że decydują się na zakupy w ostatniej chwili, bo lubią atmosferę przedświątecznej gorączki zakupowej i po prostu celebrują ten czas – podsumowuje Elżbieta Plichta, PR Manager Douglas Polska. (P)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski