Podhale: Kolejowe wahadło pomiędzy Nowy Targiem a Zakopanem...

Podhale: Kolejowe wahadło pomiędzy Nowy Targiem a Zakopanem okazało się hitem

Zdjęcie autora materiału

Tomasz Mateusiak

Gazeta Krakowska

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Podhale: Kolejowe wahadło pomiędzy Nowy Targiem a Zakopanem okazało się hitem
Województwo Małopolskie podsumowało pierwsze miesiące działania Podhalańskiej Kolei Regionalnej. O ile od początku zakładano, że kolejowe wahadło na trasie Zakopane - Nowy Targ będzie cieszyć się popularnością to dziś wiadomo, że frekwencja w pociągach przebiła oczekiwania.
Podhale: Kolejowe wahadło pomiędzy Nowy Targiem a Zakopanem okazało się hitem
Okazuje się bowiem, że o ile na samym początku koleją jeździło po 4 tysiące osób tygodniowo (co już było świetnym wynikiem) to obecnie liczba ta wzrosła do ponad 7 tysięcy pasażerów na tydzień. Można więc prosto wyliczyć, że od kiedy 27 kwietnia kolej po raz pierwszy wyjechała na tory podróż tym środkiem lokomocji wybrało 50 - 53 tysiące osób.

Podhalańska Kolej Regionalna to projekt realizowany wspólnie przez Przewozy Regionalne, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego i podhalańskie samorządy, przez których teren przejeżdża kolej (gminy Zakopane, Poronin, Biały Dunajec, Szaflary i Nowy Targ). Koncepcja PKR jest oparta o cykliczny rozkład jazdy zakładający kursy klimatyzowanych pociągów Polregio co ok. 1 godz.

Pasażerami pociągów są zarówno górale jak i turyści. Popularność trasy jest tak duża, że zdarzają się kursy, w których w jednym pociągu podróżuje 130 osób. Dlatego tez kilka dni temu zdecydowano, ze na czas wakacji trasę będą obsługiwać większe pociągi.

Dodatkowo cześć kursów przedłużono aż do Rabki. Dzięki temu i to miasto zyskało połączenie z Zakopanem bez konieczności jazdy zakorkowaną (w wielu miejscach) zakopianką.

- Dla mnie jako mieszkanki Nowego Targu pracującej w Zakopanem to kolejowe wahadło okazało się zbawieniem - mówi Elżbieta Brynkus. - Na stację w Nowym Targu dojeżdżam rowerem, później wsiadam na pociąg i jadę nim wygodnie 22 minuty. Omijam korki, przeczytam książkę w klimatyzowanym wagonie. Do pracy wstają półtorej godziny wcześniej a nie tak jak dotychczas 4. trzeba jeszcze popracować nad nowotarskimi autobusami, które mogłyby być lepiej zgrane z koleją i wówczas naprawdę ta komunikacja będzie dobra.

Przypomnijmy. Podróżni mogą korzystać ze specjalnej oferty biletowej nazwanej „Taryfą Podhalańską”. Dzięki niej na jednym bilecie można podróżować koleją i komunikacją miejską w Zakopanem i Nowym Targu. Taki bilet kosztuje 5,60 z.. Za bilet dwugodzinny trzeba zapłacić 7,60 zł. Sam przejazd koleją kosztuje 4 zł.

ZOBACZ KONIECZNIE:



Komentarze (2)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
kit

ciamajda (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Pisaliście o dopłacaniu przez samorządy do tego cuda to co hit czy kit ?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
pociąga

koilejarz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

szczególnie z Białki Tatrzańskiej jest fajnie tylko nie wiem z którego peronu odjeżdżą

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo