Polska zaprezentuje się pod Wawelem [ZDJĘCIA]

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Dziś przy Wawelu rozpoczął działalność Pawilon Polski. W naszpikowanych polskimi technologiami sferycznych namiotach można zobaczyć najnowsze osiągnięcia polskiej nauki, kultury, gospodarki i rolnictwa.

Pawilon Polski to wspólna inicjatywa Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Rynku Rolnego, Narodowe Centrum Kultury, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna, oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Szefowie tych instytucji uznali, że Światowe Dni Młodzieży to doskonała okazja do pokazania Polski i jej nowoczesnego oblicza.

Ekspozycja została umieszczona w czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotach. Goście rozpoczną zwiedzanie od filmowej podróży po „Animowanej historii Polski” Tomasza Bagińskiego w trójwymiarze, w specjalnie przygotowanym na tę okazję kinie. Narodowe Centrum Kultury przygotowało m.in. filmy i spoty w infokioskach ustawionych przed Pawilonem.

Ministerstwo Rozwoju i PARP zaprezentują roboty rodem z filmów sci-fi, nauczą fizyki przez zabawę i udostępnią do przetestowania aplikacje na smartfony oraz tablety, które pomagają w życiu codziennym. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego pokaże łaziki marsjańskie i drony, a także multimedialną ekspozycję najwybitniejszych osiągnięć polskiej nauki na przestrzeni ostatnich 25 lat. Gościom z zagranicy, którzy chcieliby wybrać Polskę na miejsce do studiowania, ministerstwo przedstawi program kształcenia „Ready. Study. Go”.

Na zwiedzających czekają również atrakcje turystyczne i zabytki Polski. Na interaktywnej huśtawce, czyli fotomacie, można wysłać e-pocztówkę do znajomych z logo Pawilonu Polski. Każde zdjęcie stanie się częścią kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej pod hasłem #SharePoland, a jego autorzy powalczą o nagrody, w tym 7-dniowy pobyt w Wielkopolsce wraz z biletami lotniczymi w obie strony dla 2 osób.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencja Rynku Rolnego przygotowały opowieści o jabłku, marchewce, mleku i drobiu. Interaktywna i wielkoformatowa narracja, do powstania której użyto ponad 1000 marchewek i tyle samo jabłek oraz butelek mleka opowiadać będzie o tradycji i skali produkcji polskiego rolnictwa. Będzie okazja do degustacji.

Obok namiotów stanęła scena. Przez cały tydzień cztery razy dziennie odbywać się będą na niej koncerty.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie