Polski producent żywności

Redakcja
- Konkursowi patronował minister rolnictwa i rozwoju wsi Artur Balazs. Mogli w nim uczestniczyć producenci dobrej i cenionej przez odbiorców żywności, zakłady działające na terenie kraju w oparciu - w większości - o polski kapitał - powiedziała nam wczoraj Dorota Liszka z "Tymbarku". - Ogółem w ciągu czterech lat ubiegało się o uzyskanie tytułu: Polski Producent Żywności przeszło 1000 firm z całego kraju. Łącznie ten tytuł uzyskało 150 wyrobów, a 20 proc. z nich zdobyło złote medale "Polagry". Właśnie na tych wielkich poznańskich targach rolnictwa i żywności zostaną w br. wręczone tytuły "Polski Producent Żywności 2000". Laureaci otrzymają też prawo do oznakowania swoich wyrobów specjalnym symbolem promocyjnym.

"Tymbark" nr 1 w Polsce!

 "W imieniu Zarządu Głównego Stowarzyszenia im. Eugeniusza Kwiatkowskiego i Ogólnopolskiej Kapituły IV edycji inicjatywy pozytywistycznej Polski Producent Żywności, składamy serdeczne gratulacje z racji uzyskania tytułu Polski Producent Żywności za produkt `NAPÓJ JABŁKOWO-MIĘTOWY`. W tym roku Kapituła wyłoniła 31 laureatów spośród 170 firm, które na terenie 14 województw zgłosiły swoje produkty...". Takie pismo otrzymało wczoraj kierownictwo Podhalańskiego Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego "Tymbark" SA, które do kolekcji wielu wyróżnień dołączyło i to ostatnie.
 Nie jest to jedyny tegoroczny sukces tego przedsiębiorstwa. "Tymbark" wspólnie z "Kubusiem" (po połączeniu się z wadowicką firmą "Maspex") na rynku soków, nektarów i napojów, zajmują od niedawna pozycję numer jeden w Polsce, mając 20,2 proc. udziału (wartościowo, sprzedaż w złotówkach) i 19,3 proc. (objętościowo, w litrach), dystansując dotychczasowego lidera ( "Hortex") w obu kategoriach (dane na podstawie AC Nielsen). Dalsze lokaty zajmują m.in.: "Fortuna", "Alima Gerber", "Sonda Tymienice" i "Aronia". Natomiast pod względem ilości produktów sprzedanych w butelkach szklanych zwrotnych "Tymbark" obecnie całkowicie dominuje (ok. 75 proc. tego rynku).
 Jak udało się tak szybko zmienić podział rynku? - zapytaliśmy wczoraj prezesa Juliana Pawlaka: - To olbrzymi sukces, bo przecież jeszcze przed rokiem daleko nam było do pozycji lidera. Ważne jest to, aby umiejętnie wypracować własną markę i konsekwentnie oferować taki produkt, który w kombinacji ceny, jakości i obsługi, będzie niósł wartości dla klienta wyższe niż mogą mu zapewnić konkurenci. Nasza pozycja rynkowa dowodzi, że te umiejętności posiadamy i satysfakcja konsumenta jest naszym najważniejszym celem, przez który realizujemy rozwój firmy.

(PG)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie