Poprawianie focusa

P
Austriacka firma tuningowa MS Design, znana od kilkunastu lat ze stylizacji nadwozi samochodów większości popularnych marek, słynie między innymi z szybkości działania. Pakiety stylizacyjne dla nowych modeli, którym prognozuje dużą popularność, prezentuje bezpośrednio po premierowych pokazach samochodów. Tak było także w przypadku nowego forda focusa.

Pakiety MS DESIGN

Austriacka firma tuningowa MS Design, znana od kilkunastu lat ze stylizacji nadwozi samochodów większości popularnych marek, słynie między innymi z szybkości działania. Pakiety stylizacyjne dla nowych modeli, którym prognozuje dużą popularność, prezentuje bezpośrednio po premierowych pokazach samochodów. Tak było także w przypadku nowego forda focusa.

   Pakiety do niego pojawiły się w ofercie MS Design już w listopadzie, czyli zaraz po wprowadzeniu tego na rynki zachodniej Europy. W Polsce musieliśmy na nowego forda poczekać do przełomu lutego i marca, a dopiero teraz możemy zobaczyć efekt pracy stylistów MS Design na focusach (hatchback oraz kombi) należących do PGD Tuning i za jego pośrednictwem zamówić i zamontować poszczególne elementy. Pakiet wydaje się atrakcyjną propozycją dla wszystkich, których nie do końca zadowala zachowawcza, pozbawiona awangardowego sznytu linia focusa II. Co ważne, MS Design to jeden z dwóch (obok niemieckiego Wolfa) nadwornych tunerów Forda, dlatego montując pakiet tej firmy w autoryzowanym serwisie, nie traci się gwarancji na samochód.
   Wszystkie stylizacje MS Design charakteryzuje sportowy styl. Podobnie jest w przypadku focusa II, choć tuning jest delikatny i elegancki. W prezentowanym na zdjęciu kombi zamontowano: dokładki przedniego i tylnego zderzaka, ciekawie wyprofilowane dostawki progów, "zadziorną" lotkę dachową, atrapę chłodnicy, ozdobną (podwójną, z rozdzielanym strumieniem spalin) końcówkę rury wydechowej. Z takich elementów składają się również pakiety do wersji 3- i 5-drzwiowej. Atrapy chłodnicy mogą mieć kolor czarny lub chromowy._W ofercie MS Design są m.in. osiemnastocalowe felgi (do opon 225/40x18) oraz sprężyny pozwalające na obniżenie zawieszenia o 30 mm. Można też wybrać tańsze, a sprawdzone (i autoryzowane przez Forda) sprężyny Eibach (obniżające także o 30 mm).
   Niejednokrotnie założenie wyższych felg powoduje nieproporcjonalne zwiększenie prześwitu między kołem a błotnikiem, co już choćby ze względów estetycznych wymusza obniżenie zawieszenia.
"Na próbę założyliśmy osiemnastki - mówi Mikołaj Małecki, dyrektor PGD Tuning - _i okazało się, że bez obniżania zawieszenia focus wyglądał znakomicie. Jeżeli zatem ktoś przedkłada komfort jazdy nad sportową charakterystykę, może na wymianie felg poprzestać".
   "Ponieważ produkty MS Design cenione są przez miłośników tuningu ze względu na jakość użytych materiałów i precyzję wykonania, z pewnością długo będą cieszyć oko użytkownika" - dodaje Małecki.
(P)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie