Popularne BMW również z hybrydą

mm
Dzięki nowej platformie auto jest lżejsze o 100 kilogramów Fot. bmw
Nowe wcielenie ,,piątki”. BMW 5 doczekało się już siódmej generacji. Samochód do sprzedaży trafi na początku 2017 roku, a my przyglądamy się, jakie jednostki mogą odpowiadać za jego napęd i jak jest wyposażony.

BMW wyszło z założenia, że nie zrobi rewolucji pod względem stylistycznym. Auto najnowszej generacji, Seria 5, mierzy 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2975 mm.

45 km na prądzie

Samochód powstał na nowej platformie CLAR, co spowodowało, że samochód jest lżejszy o 100 kilogramów w stosunku do poprzednika. Zależnie od rodzaju układu napędowego, waży od 1540 do 1595 kg. Podstawowy silnik benzynowy to jednostka 4-cylindrowa, 2-litrowa o mocy 252 KM i momencie obrotowym równym 350 Nm. W tym przypadku przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,2 s. Mocniejszą wersję napędza 3-litrowe R6 o mocy 340 KM i momencie 450 Nm. Z taką jednostką do 100 km/h rozpędzimy się w 5,1 s. Wśród diesli znajdziemy motor oferujący 190 KM, 400 Nm lub wersję dostarczającą 265 KM i 620 Nm. W późniejszym czasie do wyboru będzie hybryda z możliwością ładowania z gniazdka.

Za napęd odpowie 2-litrowy silnik benzynowy i dodatkowy motor elektryczny. Taki zestaw dostarczy 252 KM i 420 Nm i pozwoli do 100 km/h przyspieszyć w 6,2 s. Wykorzystując tylko prąd pokonamy 45 km. Klienci będą mogli zdecydować się także na auto z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM i momencie 650 Nm. Każdy z tych silników może być łączony z napędem xDrive - wyjątkiem jest hybryda.

Ponad 10-calowy ekran

Dla każdej wersji nowości przeznaczona została automatyczna skrzynia Steptronic o ośmiu przełożeniach. Kabinę zaprojektowano od nowa. Przednie fotele są w pełni elektrycznie sterowane i wyposażone w funkcję masażu. Wszystkie informacje z systemu multimedialnego są wyświetlane na ekranie o przekątnej 10,25 cala.

Auto wyposażone zostało w asystenta wymijania i ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku. Do dyspozycji jest też asystent zmiany pasa ruchu i asystent toru jazdy. Tempomat odczytuje ograniczenia prędkości i dostosowuje się do nich.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3