Eksperci, którzy dyżurowali przy telefonach, odpowiadali na pytania na temat m.in.: pomocy i zasiłków dla osób poszkodowanych (w tym także dla rolników), zabezpieczenia sanitarnego (m.in. zalanych domów i studni) oraz procedur związanych z remontami
i odbudową domów. Na infolinię dzwonili również mieszkańcy, oferując swoją pomoc dla powodzian.
Przez 9 dni przy telefonach dyżurowali pracownicy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego: Wydziału Polityki Społecznej i Wydziału Rolnictwa, a także Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie oraz Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie.
Osoby, które chciałyby uzyskać jeszcze porady: na co należy zwrócić uwagę po powrocie do zniszczonego domu, na jaką pomoc można liczyć, gdzie należy składać wnioski
o zasiłek oraz jak radzić sobie z zanieczyszczoną wodą, mogą dzwonić pod numery telefonów:
Małopolski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej (zasiłki dla poszkodowanych) – 12 392 15 65, 392 15 71, poniedziałek 9:00-17:00, wtorek-piątek 7:30-15:30;
Wydział Rolnictwa (zasiłki dla rolników) – 12 392 18 99, poniedziałek 9:00-17:00
wtorek-piątek 7:30-15:30;
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie (zabezpieczenie sanitarne)– 12 254 95 55, poniedziałek-piątek 7:00-15:00;
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie (remont i odbudowa domów) - poniedziałek 9:00-17:00, wtorek-piątek 7:30-15:30.
Monika Frenkiel
Biuro Prasowe Wojewody Małopolskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?