ARM kończy prace nad przygotowaniem szczegółowych zasad udziału w konkursie na sponsora tytularnego hali, czyli firmy, która wyłoży ustaloną kwotę za to, że jej nazwa będzie wymieniana w nazwie obiektu. Roczny koszt utrzymania hali to około 8 milionów złotych. Przez pierwsze kilka lat trzeba do obiektu dopłacać.
W tym roku przychody z wynajmu hali mają wynieść około 2,8 mln zł, w 2015 r. - ponad 4,1 mln zł, a w 2017 - ponad 5,1 mln. Znalezienie sponsora i reklamodawców ma pomóc w tym, aby miasto dopłacało do obiektu jak najmniej. W biznesplanie założono przychody z tego tytułu od 2,3 mln zł w tym roku do 3,4 mln zł w 2017 r.
W ARM przewidują, że jesienią tego roku poznamy zwycięzcę konkursu, który objąłby prawa do nazwy krakowskiej hali. Swoją nazwę zwycięzca konkursu będzie mógł używać przez określony w umowie czas.
Hala w Czyżynach została otwarta w maju tego roku i cieszy się coraz większą popularnością. We wrześniu odbędą się tam mecze mistrzostw świata siatkarzy. W planach są gale boksu i turnieje tenisowe. Zakontraktowano też koncerty. Od listopada będą gościć w hali: Michael Bublé, Elton John, Slash, Bryan Adams, Ennio Morricone, Katy Perry i wielu innych artystów, których kontrakty są finalizowane.
Z tego względu zarządcy hali liczą na zainteresowanie firm sponsorowaniem obiektu. Nie powiodło się to jak na razie w przypadku stadionu Wisły, dla którego miasto nie może znaleźć sponsora tytularnego od trzech lat.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?