Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poszukujący pracy zaglądają na strony internetowe firm

Dorota Dejmek
Praca. Kluczem do efektywnego wykorzystania zakładki „kariera” jest zadbanie o to, żeby dostarczyć kandydatowi odpowiednich informacji, które pozwolą lepiej poznać daną firmę.

Coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat potencjalnych pracodawców jest in­ternet. Mówią o tym badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy”, z których wynika, że aż 66 proc. osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, zwłaszcza w zakładce „kariera/praca”.

Dlatego korzystniej będzie dla pracodawcy, jeśli informacje o nim kandydat znajdzie na firmowej stronie niż na forum internetowym, na które firma nie ma wpływu.

– Wydzielona zakładka „kariera” na firmowej stronie www, to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów – mówi Marcin Sieńczyk z eRecruiter.

– Spełnia ona dwie podstawowe role. Z jednej strony stanowi źródło informacji o firmie, jej kulturze organizacyjnej i podejściu do rekrutacji. Z drugiej – to także bardzo istotny kanał poszukiwania pracy.

Osoba poszukująca pracy, zanim podejmie decyzję o zgłoszeniu się do procesu rekrutacyjnego, z pewnością najpierw poszuka informacji o firmie i upewni się, czy chciałaby mieć takiego pracodawcę. Dlatego sekcja informacyjna zakładki powinna być atrakcyjna.

Po pierwsze, warto tutaj przedstawić kulturę organizacyjną i wartości, którymi kieruje się firma. Po drugie, w zakładce „kariera” kandydat powinien znaleźć informacje na temat korzyści i be­nefitów dostępnych w firmie, które z pewnością ułatwią mu podjęcie decyzji.

– Ciekawym elementem są nagrania lub cytaty pracowników firmy, którzy przedstawiają opinię o swoim pracodawcy. Takie rozwiązanie wzbudza znacznie większe zaufanie wśród kandydatów, gdyż widzą oni prawdziwą osobę, która opowiada im o swoich doświadczeniach z firmą – doradza Izabela Bartnicka z eRec­ruiter.

W zakładce warto przeznaczyć miejsce na opis procesu rekrutacji w firmie lub w jej poszczególnych departamentach. Bardzo często ta część zakładki składa się z trzech elementów, które w praktyce odpowiadają poszczególnym etapom procesu rekrutacyjnego: selekcja aplikacji, rozmowy kwalifikacyjne oraz informacje zwrotne.

Zapoznanie kandydata do pracy z takimi informacjami wpłynie pozytywnie na jego pierwsze wrażenia i ułatwi przygotowanie się do kontaktu z potencjalnym pracodawcą.

Lista aktualnych ofert pracy to kolejny element, który obowiązkowo powinien się znaleźć w zakładce firmy, a jeśli dane przedsiębiorstwo prowadzi programy stażowe, nie od rzeczy będzie o nich poinformować. Warto dać także kandydatom możliwość składania tzw. spontanicznych aplikacji, czyli takich, które nie odpowiadają na opublikowane na stronie aktualne ogłoszenia o pracę.

– Osoby, które wykazują się aktywnością i same zgłaszają się do firmy, są z pewnością lepiej zmotywowane do pracy – podkreśla Izabela Bartnicka z eRecruiter.

– Już sam fakt, że pracownicy sami nas znaleźli i zdecydowali się zgłosić swoją kandydaturę oznacza, że bardzo zależy im na tej pracy. Ponadto, nawet jeśli w danym momencie nie mamy możliwości zatrudnienia takiej osoby, możemy z takich spontanicznych aplikacji budować bazę potencjalnych kandydatów, z której z pewnością w przyszłości skorzystamy.

Poza zadbaniem o odpowiednią merytoryczną zawartość zakładki „kariera” warto, aby pracodawca dostosował tę podstronę do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Takie rozwiązanie ułatwia kontakt z kandydatami, którzy przeglądają oferty pracy na urządzeniach mobilnych.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski