Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powiat miechowski. Jest wykonawca budowy wiaduktu w Uniejowie Rędzinach

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Przejazd kolejowy w Uniejowie Rędzinach powstał w latach 70. XX wieku. Miał być rozwiązaniem tymczasowym...
Przejazd kolejowy w Uniejowie Rędzinach powstał w latach 70. XX wieku. Miał być rozwiązaniem tymczasowym... Aleksander Gąciarz
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na początku przyszłego roku zniknie trwająca od kilkudziesięciu lat prowizorka w postaci tymczasowego przejazdu kolejowego w Uniejowie Rędzinach. Zarząd Dróg Powiatowych w Miechowie wyłonił wykonawcę budowy wiaduktu, który zastąpi przejazd. To konsorcjum, na którego czele stoi spółka Nowak-Mosty.

Co robić w lesie zimą?

od 16 lat

Do ogłoszonego 1 grudnia przetargu zgłosiło się siedem podmiotów. Otwarcie ofert miało miejsce pod koniec ubiegłego roku. Konsorocjum złożone ze spółki Nowak-Mosty oraz ENSA DG (obie firmy z Dąbrowy Górniczej) zaproponowało cenę 9,453 mln złotych, która okazała się najkorzystniejsza i była niższa nawet od kosztorysu inwestorskiego, opiewającego na niespełna 9,6 mln. Warto dodać, że najdroższa z propozycji przekraczała 13 milionów złotych.

Zadanie zwycięzcy przetargu będzie polegało na budowie trzyprzęsłowego, długiego na 64 metry wiaduktu nad linią kolejową LHS. Obiekt połączy odcinki dróg w Uniejowie Rędzinach i Pogwizdowie. Dzięki temu nie będzie potrzeby utrzymywania tymczasowego i niebezpiecznego przejazdu drogowego, który od lat 70. ubiegłego wieku pozwala na przejazd przez tory w tym miejscu.

Jak zapisano w ogłoszeniu o zamówieniu, inwestycja mieści się w gminie Charsznica, na terenie typowo rolniczym, a w sąsiedztwie przedsięwzięcia zlokalizowane są tereny kolejowe i były PGR, wchodzący w skład Państwowej Stadniny Koni Trzebienice. To ostatnie ma znaczenie o tyle, że środki na realizację zadania pochodzą w dużej części z funduszy na poprawę warunków życia na terenach popegeerowskich (Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych).

Szerokość planowanego wiaduktu to 11 metrów (w tym 7,6 m jezdnia i 1,5 m chodnika). Poza tym zadanie obejmuje wykonanie umocnień skarp, przebudowę drogi dojazdowej do wiaduktu, zjazdów, budowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, przebudowę sieci energetycznej, budowę oświetlenia. Obiekt zostanie posadowiony na palach fundamentowych. Wzdłuż krawędzi jezdni i chodnika zaprojektowano balustradę aluminiową i stalową barieroporęcz. Ruch pieszy od kołowego oddzielać będzie stalowa bariera.

Czas realizacji zadania wynosi 11 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski