FLESZ - Zobacz, jak rozprzestrzeniała się epidemia w Polsce
Duże redukcje w przejazdach po Krakowie linii autobusowych i tramwajowych obowiązują od 12 kwietnia do odwołania. Analogiczne „cięcia” - funkcjonowanie komunikacji w dotychczasowym wymiarze tylko w godz. ok. 4.30 – 8 oraz ok. 12.30 – 16 – zamierzano wprowadzić także w aglomeracji, ale spotkało się to ze sprzeciwem podkrakowskich gmin.
Wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa mówi, że gmina nie dała zgody na dalsze ograniczenia kursów linii 304, 301 i 274 (w przypadku dwóch ostatnich połączeń na zmiany nie zgodziły się także gminy Niepołomice i Biskupice), które dojeżdżają do centrum Krakowa lub w jego okolice, bo przełożyłoby się to na jeszcze większe kłopoty mieszkańców z dotarciem do pracy w Krakowie.
- Nie zaakceptowaliśmy także ograniczeń proponowanych dla pozostałych autobusów. Wynika to z tego, że część osób korzysta z tych linii jako dojazdu do celu, a nie do punktu przesiadkowego, gdzie poza godzinami szczytu są problemy z przesiadką na inny środek transportu (we wtorek tego typu kłopoty spotkały m.in. pasażerów autobusów aglomeracyjnych kończących kursy na pętli w Borku Fałęckim – red.) - powiedział nam Piotr Krupa.
Krakowski Zarząd Transportu Publicznego wprowadził dalsze redukcje w komunikacji z powodu epidemii koronawirusa i związanych z tym mniejszymi potrzebami transportowymi mieszkańców. - Jeśli gminy nie godzą się na ograniczenia, nie możemy ich wprowadzić. Według zapisów porozumienia z gminami, wszelkie zmiany w transporcie aglomeracyjnym wymagają zgody gminnych samorządów – przyznaje Sebastian Kowal z ZTP w Krakowie.
Takich zapisów zabrakło w umowie gminy Wieliczka z Urzędem Marszałkowskim i spółką Koleje Małopolskie o funkcjonowaniu w wielickim rejonie Autobusowych Linii Dowozowych (tzw. autobusy kolejowe, linie: B1,D1, R1 i S1). Pozwoliło to Kolejom Małopolskim zawiesić przewozy z dnia na dzień (od 10 kwietnia), pozbawiając tym samym mieszkańców gminy Wieliczka możliwości dojazdu do pracy w Krakowie i Wieliczce.
Przejazdy na trasach ALD wznowiono 14 kwietnia. Transport, który organizuje Wielicka Spółka Transportowa (WST), jest finansowany w całości z budżetu gminy Wieliczka. - Na razie WST zatrudniła podwykonawcę, który obsługuje trasy ALD, ale za kilka dni jak wszystko zostanie już „poukładane” na linie te wyjadą nasze autobusy – mówi wiceburmistrz Wieliczki.
- Zatrzymanie burmistrza przez CBA. Niepołomice w szoku
- Obwodnica Podłęża będzie dużo droższa i po terminie
- Powiat wielicki. Gminy pod ścianą. Opłaty za śmieci ostro w górę
- Wieliczka. Są razem od pół wieku. Otrzymali złote medale [ZDJĘCIA]
- Występy małych regionalistów oglądały tłumy! Zabrakło miejsc
- Wieliczka. Ogromny Park pod Baranem za ponad 6,6 mln zł. Rusza budowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?